arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۰۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۲۳ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۱

برتری سپاهان مقابل نساجی در دیداری پرحاشیه

تیم فوتبال سپاهان توانست در چارچوب هفته دوم لیگ برتر فوتبال، نساجی را با نتیجه ۲ بر یک مغلوب کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: تیم فوتبال سپاهان توانست در چارچوب هفته دوم لیگ برتر فوتبال، نساجی را با نتیجه ۲ بر یک مغلوب کند.

دیدار تیم‎های سپاهان و نساجی امروز(پنجشنبه) در هفته دوم لیگ برتر باشگاه‌های ایران در ورزشگاه نقش جهان برگزار شد و با برتری ۲ بر یک سپاهان به پایان رسید.

سپاهان بعد از غول کشی در هفته اول و قطع رکورد استقلال، حالا در خانه می‌خواهد همچنان برای رقبا خط و نشان بکشد. شاگردان مورایس که در همین چند ساعت گذشته خبر خوب حضور تماشاگران را هم برای اولین بار در این فصل شنیده‌اند، با انرژی و انگیزه مضاعف سراغ شمالی‌ها خواهند رفت.

در طرف مقابل نساجی حمید مطهری که در رقابتهای پیش‌فصل و بازی هفته اول در مقابل مس نمایش و عملکرد مناسبی داشت، حالا برای اولین بار در نقش سرمربی، محک جدی خواهد خورد. شمالی ها با گرفتن یک امتیاز در مقابل تیم با کیفیت مس، امید دارند تا در مقابل سپاهان هم موفق ظاهر شوند.

باشگاه سپاهان پیش از آغاز مسابقه از محمدرضا مهدوی و حمید مطهری مربی و سرمربی نساجی تقدیر کرد. این دو مربی قبلا با پیراهن سپاهان به میدان رفته بودند.

برخلاف جریان بازی این شاگردان حمید مطهری بودند که توانستند در دقیقه ۵ گل اول را با پاس فنی رضا جعفری از بین دو مدافع آخر سپاهان ایوب کلانتری را وارد محوطه جریمه کند و او با یک ضربه دقیق مظاهری را شکست داد و توپ را وارد دروازه کرد. خوشحالی تیم نساجی زیاد دوام نداشت چرا که در دقیقه ۱۱ کار تیمی خوب بازیکنان سپاهان که در نهایت با ارسال دقیق مغانلو از گوشه راست محوطه نساجی توپ را روی سر فرناندز ارسال کرد و او توپ را به تیرک دروازه تیم نساجی کوبید و سپس تور دروازه آنها رساند.

این پایان کار نبود چراکه شاگردان خوزه مانوئل فررا د مورایس نمیخواستند ۳ امتیاز ارزشمند این دیدار خانگی را از دست بدهند و توانستند در دقیقه ۴۱ با گل استثنایی یاسین سلمانی روی حرکت انفرادی و توپ ربایی از پشت محوطه جریمه و با جا گذاشتن بازیکنان نساجی و رد کردن توپ از بین پاهای علیرضا حقیقی گل دوم سپاهان را به ثمر برساند و نیمه اول این دیدار با بتری تیم میزبان به پایان برسد.

سپاهان در نیمه دوم نیز توپ و میدان را در اختیار داشت ولی نتوانستاز موقعیت‌های خوب استفاده کند و در نتیجه این دیدار با برتری ۲ بر یک طلایی پوشان اصفهانی به پایان رسید.

سپاهان با این پیروزی ۶ امتیازی شد و در رتبه اول و در مقابل نساجی با یک امتیاز در رتبه دوازدهم قرار گرفت.

حواشی این دیدار:

نکته جالب نیمکت نشینی محمد دانشگر و فرشاد احمدزاده دو بازیکن کلیدی سپاهان در پیروزی نخست زردها  مقابل آبی‌پوشان استقلالی است.

* زمین نقش جهان به طرز عجیبی آن کیفیت گذشته را ندارد و این مسئله باعث تعجب هواداران و بازیکنان شده است.

* کاپیتانی یاسین سلمانی با بازوبند قرمز از نکات جالب مسابقه امروز است؛ این بازیکن جوان ستاره تیمش در بازی قبلی مقابل استقلال بود.

* هواداران سپاهان با شور و حال خاصی در این مسابقه حضور دارند و نسبت به بازی فیزیکی و خطای بازیکنان نساجی واکنش شدیدی داشتند.

* رامین رضاییان در همین مدت کوتاه محبوبیت خاصی برای خود اندوخته است و این را می‌شود از نحوه تشویق او بعد از هر صاحب توپ شدن فهمید.

* دو گلزن مسابقه ایوب کلانتری و مانوئل فرناندز در دقیقه ۳۳ بازی به طرز عجیبی از داور در یک صحنه کارت گرفتند.

*بعد از برخورد مهاجم نساجی با رشید مظاهری تمام اعضای نیمکت نساجی در اعتراض به عدم اعلام خطا از سوی داور به کنار خط آمدند و به شدت به تصمیم داور معترض شدند.

*پس از برخورد مهاجم نساجی و گلر سپاهان، درگیری شدیدی بین علیرضا ابراهیمی و یاسین سلمانی به وجود آمد که با اخطار داور غائله ختم به خیر شد.

* با گلی که یاسین سلمانی به ثمر رساند، هواداران سپاهان پس از تشویق او، به شدت ژوزه مورایس سرمربی تیم را مورد تشویق قرار دادند.

*بر خلاف بازی با استقلال که مورایس بیشتر وقت بازی را روی نیمکت پشت سر گذاشت، در بازی امشب از دقیقه یک لب خط ایستاده و شاگردانش را هدایت می‌کند.
 

تیم داوری: محمدحسین ترابیان، کمک‌داوران: حسن انتظاری، فرهاد فرهادپور، داور چهارم: حسین زمانی

ترکیب سپاهان:

رشید مظاهری، نیلسون جونیور، رناتو داسیلویرا، امید نورافکن، رامین رضاییان، مسعود ریگی، مانوئل فرناندز، یاسین سلمانی، محمدرضا حسینی، محمد علی‌نژاد، شهریار مغانلو

سرمربی: خوزه مانوئل فررا د مورایس

ترکیب نساجی:

علیرضا حقیقی، حامد شیری، سعید بیگی، علیرضا ابراهیمی،مصطفی جوادیان ،ایوب کلانتری ،اکبر صادقی، محمد شریفی،صابر حردانی،علی شجاعی،رضا جعفری

سرمربی: حمید مطهری

نتایج سایر دیدارهای امروز لیگ برتر فوتبال: 

ملوان ۱ - استقلال ۳

مس رفسنجان صفر - گل گهر سیرجان صفر

نظرات بینندگان