arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۰۸۰۹
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۰ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۱

آنکارا و کی‌یف برای بازسازی زیرساخت‌های اوکراین توافقنامه امضا کردند

مقامات آنکارا و کی‌یف روز گذشته (پنج‌شنبه) با حضور «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، توافقنامه‌ای مبنی بر بازسازی زیرساخت‌های ویران‌شده اوکراین در جنگ با روسیه را امضا کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: مقامات آنکارا و کی‌یف روز گذشته (پنج‌شنبه) با حضور «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، توافقنامه‌ای مبنی بر بازسازی زیرساخت‌های ویران‌شده اوکراین در جنگ با روسیه را امضا کردند.

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی»، این توافقنامه توسط «محمد موش» وزیر بازرگانی ترکیه و «الکساندر کبراکوف» وزیر زیرساخت‌های اوکراین باحضور روسای جمهور دو کشور، امضا شد.

آناتولی در ادامه گزارشش خاطرنشان کرد که بر اساس این توافق جدید بین آنکارا و کی‌یف، یک کارگروه متشکل از نمایندگان دو کشور برای بازسازی اوکراین تشکیل خواهد شد.

این کارگروه امور مربوط به بازسازی تاسیسات مهم جتماعی و اقتصادی مانند جاده‌ها، پل‌ها، زیرساخت‌های آب و برق، بیمارستان‌ها و مدارس را هماهنگ خواهد کرد.

روز گذشته (پنج‌شنبه) رئیس جمهور ترکیه به شهر «لِویو» سفر کرده و با «ولودیمر زلنسکی» همتای اوکراینی خود دیدار کرد. اردوغان گفت که در دیدار با همتای اوکراینی خود، درباره تبادل اسیران جنگی بین کی‌یف و مسکو، و همچنین احتمال برقراری آتش‌بس و صلح در اوکراین رایزنی کرده است.

رئیس جمهور اوکراین نیز در این دیدار و در ادامه اتهام‌زنی‌های خود علیه روسیه به‌دلیل عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس، این کشور را تروریستی توصیف کرد. وی درباره جلسه خود با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل هم گفت: «از دبیرکل سازمان ملل خواسته‌ایم که سازوکارهای سازمان ملل برای آزادی زندانیان ما در زندان‌های روسیه را فعال کند».

نظرات بینندگان