arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۰۸۱۱
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۰ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۱

معاون اول رئیس جمهور: شهرداری ها برای توسعه کشور وظایفی فراتر از تکالیف روزمره برای خود در نظر بگیرند/ سرمایه های مردمی را به سمت تولید و اشتغال هدایت کنید/ تاکید بر صیانت از فرهنگ ایرانی اسلامی در طراحی نمای شهرها

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه نمای شهرها نباید خسته کننده و ملال آور باشد افزود: مبلمان شهری و طراحی نمای شهرهای کشور باید به گونه ای باشد که جامعه را به سمت نشاط و شادمانی هدایت کند و شهرداریها باید با جلوگیری از نفوذ زبان و فرهنگ بیگانه در تابلوها و نمای شهرها، به دنبال حفظ و صیانت از زبان فارسی و فرهنگ ایرانی و اسلامی باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جلسه مجمع شهرداران کلان شهرهای ایران پیش از ظهر امروز پنجشنبه با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

دکتر محمد مخبر در این جلسه از شهرداری ها به عنوان حلقه میانی بین مردم و دولت یاد کرد و گفت: شهرداریها نقش اثرگذار و پر اهمیتی در توسعه و پیشرفت کشور دارند.

دکتر مخبر با بیان اینکه دولت به دنبال شکل گیری کشوری پیشرفته و قوی است، تصریح کرد: برای تحقق این امر همه دستگاه ها و نهادها باید همکاری لازم را انجام دهند و در این میان شهرداریها به عنوان کانون رضایتمندی جامعه، باید نقش و جایگاه خود را در توسعه و پیشرفت کشور معلوم کنند.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه نمای شهرها نباید خسته کننده و ملال آور باشد افزود: مبلمان شهری و طراحی نمای شهرهای کشور باید به گونه ای باشد که جامعه را به سمت نشاط و شادمانی هدایت کند و شهرداریها باید با جلوگیری از نفوذ زبان و فرهنگ بیگانه در تابلوها و نمای شهرها، به دنبال حفظ و صیانت از زبان فارسی و فرهنگ ایرانی و اسلامی باشند.

وی با یادآوری اینکه اشتغال زایی، تولید مسکن و کاهش تورم از رویکردها و تاکیدات دولت سیزدهم است، از شهرداریهای کشور خواست با بکارگیری منابع و اختیارات خود، سرمایه های مردمی را به سمت تولید و اشتغال هدایت کنند تا با جمع آوری نقدینگی موجود در جامعه، شاهد تقویت پول ملی، اشتغال زایی و رونق تولید در بخش های مختلف و به ویژه در بخش مسکن باشیم.

دکتر مخبر تصریح کرد: شهرداران نباید تصور کنند که رسالت و تکلیف آنها فقط به اداره امور شهرها در شرایط عادی محدود می شود بلکه باید ماموریت هایی ویژه و فراتر از وظایف جاری برای خود در نظر بگیرند و علاوه بر اجرای دقیق تکالیف روزمره، نقش آفرینی جدی تری در توسعه کشور داشته باشند.

معاون اول رییس جمهور همچنین با تاکید بر اهمیت کلان شهرها در الگوسازی برای کل کشور گفت: اگر فرهنگ، سبک زندگی مردم و ساختار کلان شهرها بهبود پیدا کند، شاهد الگوبرداری و اصلاح رویه ها در سایر شهرهای کشور نیز خواهیم بود که به تدریج به افزایش نشاط جامعه کمک خواهد کرد.

وی نقش شهرداریها در توسعه کشور و رضایتمندی جامعه را پررنگ و اثرگذار ارزیابی کرد و اظهار داشت: رویکرد دولت این است که مسائل و مشکلات پیش روی شهرداریها باید مرتفع شود تا شاهد بهبود عملکرد شهرداریها و به تبع آن افزایش رضایتمندی در میان مردم باشیم.

در این جلسه که شهردار تهران و شهرداران کلان شهرهای ایران حضور داشتند، گزارشی از روند اجرای مصوبات جلسات گذشته ارائه و برای رفع موانع پیش روی عملیاتی شدن این مصوبات تصمیم گیری شد.

در این جلسه همچنین گزارشی از اقدامات شهرداریها در راستای برگزاری مطلوب و مناسب مراسم اربعین ارائه و اعلام شد که شهرداران کلان شهرها جلسات متعددی را با شهرداران شهرهای زیارتی عراق برگزار و تصمیمات لازم را برای همکاری با آنها در مراسم اربعین در حوزه حمل و نقل، آتش نشانی، سلامت و بهداشت و فرهنگ و رسانه اتخاذ کرده اند.

در ادامه این جلسه شهرداران کلان شهرها در سخنانی ضمن تشکر از رویکرد دولت سیزدهم و پیگیری های دقیق معاون اول رئیس جمهور در خصوص مشکلات ، درخواست ها و حوزه های مختلف شهرداری ها در سراسر کشور ، به بیان مشکلات و دغدغه های موجود پرداختند و پیشنهاداتی را در زمینه های مختلف مطرح کردند که توسعه ناوگان حمل و نقل، تفویض اختیارات بیشتر برای انجام بهتر تکالیف، کمک به بهسازی بافت فرسوده و جلوگیری از ریزش بناهای ناپایدار و تخصیص بودجه به شهرداریها در سفرهای استانی رییس جمهور از جمله این پیشنهادات بود.

نظرات بینندگان