arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۱۲۰
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۹ - ۱۸ تير ۱۳۹۱

هشدار انقلابیون بحرین به مرسی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از فعالان حقوق بشر بحرین با اشاره به دیدار احتمالی رئیس جمهوری مصر از عربستان آن را حاوی پیام منفی برای آزادیخواهان بحرینی و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس دانست.

به گزارش مهر به نقل از پایگاه الوفاق، جمعیت الوفاق بحرین با صدور بیانیه ای سیاستهای سرکوبگرانه نیروهای امنیتی در حمله به منازل و سرقت اموال و دارایی های مردم و ضرب و شتم آنها را محکوم کرد.

در این بیانیه با اشاره به ناکارآمدی به کارگیری خشونت آمده است: ساختار امنیتی بحرین دیگر مشروعیتی ندارد و مردم نباید به خشونت کشیده شوند.

از سوی دیگر "خلیل المرزوق" معاون دبیرکل جمعیت الوفاق گفت: سرکوب مردم و ستمی که نیروهای امنیتی بر آنها روا می دارند، بزرگ و دردناک است، اما تبعات آن ضدنظام به مراتب بیشتر است و مخالفان اسنادی در اختیار دارند که رژیم را رسوا می کند.

وی در صفحه تویتر خود نوشته است: ادامه سیاستهای خشونت آمیز رژیم بحرین، عزم ملت را برای دستیابی به حقوق خود قوی تر می کند و بدون تغییر ریشه ای در ساختار امنیتی راه حلی سیاسی پذیرفتنی نیست و اولین گام باید در راستای اصلاح ساختار امنیتی که حماقت آن برای جهانیان آشکار است باید استوار باشد.

از سوی دیگر "نبیل رجب" فعال حقوق بشری در صفحه تویتر خود نوشته است : عریان کردن رهبران مخالفان قبل از خروج و بازگرداندن آنها به زندان، توهین به آنها و جریان سیاسی آنها محسوب می شود.

وی افزود: همانطور که نمی توان مبارزه مردم آفریقای جنوبی را متکی بر نژاد دانست به ویژه اینکه اکثریت افراد مبارز را سیاهان تشکیل می دادند، قیام مردم بحرین را نیز چون اکثریت آن شیعه هستند نمی توان طایفه ای توصیف کرد.

رجب درباره دیدار محمد مرسی رئیس جمهوری مصر از عربستان گفت : انتخاب عربستان به عنوان اولین ایستگاه سفر محمد مرسی پیامی منفی به مردم عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس است.

این فعال حقوق بشری بیان کرد: شخصیتهای بحرینی که اخیرا با رئیس جمهوری مصر دیدار کرده اند در دشمنی با انقلاب مردم بحرین مشهورند و حامی رژیم مبارک هستند.

رجب افزود: دیدار رئیس جمهور مصر با شیخ المحمود که شخصیتی معروف در ضدیت با انقلاب بحرین است پیام منفی برای مدافعان دموکراسی است.

وی با اشاره به دیدارهای متوالی واعظان پادشاهان کشورهای حوزه خلیج فارس با محمد مرسی درباره تاثیر گذاری مواضع مرسی درباره حامیان دموکراسی ابراز نگرانی کرد.
نظرات بینندگان