arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۱۲۲۸
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۰ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱

تشکیل گروه مالی بانک ملی ایران، چگونه به تحقق اهداف این بانک کمک می‌کند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روز دوم مردادماه ۱۴۰۱ گروه مالی بانک ملی ایران با هدف گسترش فعالیت‌ها و افزایش و بهبود خدمات گوناگون به مشتریان این بانک آغاز به کار کرد.

سید عباس حسینی معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد گفته است: تشکیل گروه مالی می‌تواند علاوه بر آغاز فصل جدید فعالیت ها، تقویت این شرکت‌ها را به دنبال داشته باشد.

اما تشکیل گرو ه مالی بانک ملی ایران چگونه می‌تواند در ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مشتریان این بانک موثر باشد؟

به عنوان یک پاسخ کوتاه، باید گفت این گروه یک نقش «حمایتی» برای بانک و مشتریان دارد. در واقع این گروه می‌تواند در کنار بانک به مباحث بزرگ مالی، بیمه ای، تامین مالی و صندوق‌های سرمایه گذاری ورود کند.

در واقع با این گروه صندوق تامین سرمایه می‌تواند فعالیت خود را گسترده‌تر کند. به طور خلاصه ایجاد ارزش افزوده برای بانک و ارایه خدمات ویژه‌تر مهم‌ترین اهداف تشکیل گروه مالی است.

با تشکیل گروه مالی، صندوق تامین سرمایه می‌تواند فعالیت خود را گسترده‌تر کند.

به طور کلی در نگاه معطوف به بانکداری جامع و مشتری محوری در خدمات بانکی، تشکیل گروه مالی در بانک ضروری و اجتناب ناپذیر است.

در این بین، کارگزاری بانک ملی ایران وظیفه‌ای ویژه پیدا کرده و آن تقویت گروه مالی است.

گفتنی است بانک ملی ایران برخلاف سایر بانک ها، نگاهی کلان و حمایتی به اقتصاد کشور دارد. این بانک در واقع بازوی اقتصادی دولت به شمار می‌رود و به ویژه در شرایط تحریمی، نقش منحصربه فردی در کاهش فشار‌ها بر عهده دارد. از این منظر نیز تشکیل گروه مالی در این بانک که می‌تواند به عنوان یک حامی و پشتیبان ویژه، به گسترش و تنوع خدامت بانکی کمک کند، اهمیت فوق العاده‌ای داشت.

نظرات بینندگان