arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۲۱۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۹ - ۱۹ تير ۱۳۹۱

آماده شدن اسرائیل برای جنگ

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
السفیر نوشت کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی خواستار آمادگی برای جنگ احتمالی با مصر شده اند.

به گزارش انتخاب ، روزنامه السفیر چاپ لبنان با اشاره به مقاله «ایهود عیلیم» پژوهشگر امور امنیتی و نظامی اسرائیلی در مجله صهیونیستی «اسرائیل دیفنز» نوشت صهیونیستها که پس از تحولات اخیر در مصر خود را در خطر می بینند، برای جنگ و درگیری احتمالی با این کشور آماده می شوند.

«ایهود عیلیم» در مقاله خود تاکید کرده است مصر و اسرائیل هر چند پیمان کمپ دیوید را امضا کرده اند، اما با توجه به تحولات اخیر در مصر، اطمینانی به ادامه این پیمان نیست و در نتیجه ممکن است درگیری میان دو طرف، هر چند در مناطق مرزی مشترک، بار دیگر از سر گرفته شود.

آنچه وقوع درگیری را بیش از پیش تقویت می کند، ارتباط نزدیک میان حماس و اخوان المسلمین مصر است، گروهی که اخیرا ریاست جمهوری را در مصر تصاحب کرده است.

اسرائیل لازم است به ویژه خود را برای درگیری هوایی آماده کند زیرا صحرای سینا به گونه ای است که به آسانی می توان تحرکات نیروهای زمینی را زیر نظر داشت و در نتیجه برتری نیروی هوایی برای پیروزی در چنین شرایطی، امری مسلم و قطعی است.

اسرائیل با این حال دشمنان دیگری همچون حزب الله و ایران دارد، بنابر این در عین پرداختن به خطر مصر، باید به تحرکات چنین دشمنانی نیز توجه داشته باشد.

جنگ سال 1967 میان مصر و اسرائیل نشان داد که برتری هوایی از آن اسرائیل است اما هم اکنون سالیان زیادی از آن جنگ گذشته است و چنین برتری دیگر قابل اطمینان نیست، به ویژه آنکه مصر دویست جنگنده اف شانزده در اختیار دارد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابا 5 علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
2
54
انتخاب عزیزم نمی تونی تیتر ها رو کامل تر بزنی؟
دوست داری ذهن ها رو گمراه کنی؟
99 درصد کسانی که این خبر رو باز می کنند فکر می کنند جنگ با ایران منظور بوده است.
bardia
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
4
26
کی میخواییم دیگه خبری از جنگ طلبی اسراییل نشنویم؟!!
نظرات بینندگان