arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۲۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۲ - ۲۰ تير ۱۳۹۱

برخورد جدی با اعتیاد دانشجویان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت علوم گفت: در طرح پیشگیری از مواد مخدر، با افزایش بودجه دو برابری از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با تلاش بیشتری با این معظل در دانشگاه‌ها مبارزه می‌شود.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، جلیل دارا مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری در هفتمین نشست سراسری مدیران فرهنگی که صبح امروز در دانشکده علوم حدیث برگزار شد، با اشاره به اینکه فرهنگ در همه کشورها نقش راهبردی و رهبری باورها و عقاید را دارد، گفت: هر فرهنگی که بر سایر فرهنگ‌ها غلبه پیدا کند تمام عوامل دیگر تحت‌الشعاع این غلبه و تأثیرپذیری کشورها از آن قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه نقش فرهنگ در به دنبال کشیدن سایر آموزه‌ها بدیهی است، افزود: با وقوع انقلاب اسلامی این فرهنگ‌سازی را در کشورمان حس کردیم و اکنون در فضای بیداری اسلامی گفتمان انقلاب اسلامی بدون کم و کاست حاکم است.

دارا اظهار داشت: اگر بتوانیم فرهنگی ناب و صحیحی همچون فرهنگ ایرانی اسلامی در جامعه و الاخصوص دانشگاه وارد کنیم، تمام مناسبات براساس همین آموزه‌ها دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر فرماندهی اساتید و افسری دانشجویان در جنگ نرم تصریح کرد: مقابله با فرهنگ دشمن باید با فضای فرهیختگی و آشنا به این حوزه صورت گیرد.

وی ادامه داد: فرهنگی بودن یک استاد دانشجو و کارمند جزو لاینفک ویژگی‌ کارگزاران دانشگاهی است؛ دانشگاه اسلامی یعنی اینکه دانشجو و استاد مسلمان علاوه بر اینکه تلاش وافری را برای افتخارآفرینی در عرصه‌های علمی کشور بر عهده دارند به عنوان انتقال‌دهنده‌های آموزه‌های علمی فعالیت کنند که اگر اینگونه شود دانشگاه ما کارخانه انسان‌سازی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ برآمده از اسلام ناب یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: ما اکنون ابزاری ناب و ملی داریم؛ کسانی که این ابزار را داشته باشند دیگران از آن ابزار به طور حتم استفاده می‌کنند که ترویج و تحکم این ابزار وظیفه دانشگاه است.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی، دانشگاه را سپر اصلی دفاع از هویت کشور دانست و افزود: اگر استادی نتواند از فرهنگ ما دفاع کند از یک غیردانشگاهی نمی‌توان این انتظار را داشت.

وی تأکید بر درنظر گرفتن سلایق مختلف را زمینه‌ساز حضور حداکثری دانست و گفت: در ستاد قالب‌های مختلف فرهنگی طراحی شده است برای اینکه در سال جاری ورود اساتید به حوزه فرهنگ بیشتر از سال گذشته باشد.

وی افزود: در مهرماه امسال برنامه متمرکزی فرهنگی در خوابگاه‌ها پیاده خواهیم کرد که این برنامه از سوی ستاد فرهنگی وزارت علوم و دانشگاه‌ها تهیه می‌شود.

دارا در ادامه از طرح فرهنگ پویایی سلامت خبرداد و گفت: در این طرح که پیشگیری از مواد مخدر است با افزایش بودجه دو برابری از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با تلاش بیشتری در دانشگاه‌ها مبارزه می‌شود.

دارا با بیان اینکه از مهرماه امسال بخش عمده‌ای از کرسی‌های آزاداندیشی به دانشجویان واگذار می‌شود، گفت: یک تیم برای آموزش به دانشگاه‌ها روانه می‌شوند که امیدواریم تا چند ماه آینده 50نفر حداقل آموزش‌های برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی را ببینند؛ از سوی دیگر یک تیم دانشجویی را فقط برای رصد کرسی‌ها قرار داده‌ایم.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت علوم با اشاره به اینکه محوری‌ترین بحث برای ما در دانشگاه‌ها سرای قرآنی است، گفت: بودجه‌های قرآنی به وزارت علوم ارائه شده است که با توجه به دستورالعمل خرج‌کرد آن تا ماه آینده به دانشگاه‌ها ارسال خواهد شد.

وی یکی دیگر اقدامات معاونت فرهنگی را در سال جاری تقویت نشریات دانشجویی دانست و افزود: درنظر داریم در هر دانشگاه از نشریات برتر حمایت مالی بکنیم چراکه نشریات دانشجویی اهمیت به سزایی دارند و حتی می‌توانند به کرسی‌های آزاداندشی کمک کنند.

دارا در پایان اظهار داشت: قصد داریم در فضای مجازی کرسی‌های مکتوب آزاداندیشی راه‌اندازی کنیم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
0
2
فکر میکنم واژه برخورد با اعتیاد صحیح نیست. بهتر است ریشه ها را دریابیم.
نظرات بینندگان