arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۵ - ۲۰ تير ۱۳۹۱

ظاهر ویندوز 8 کاملا تغییر می کند/ خداحافظی با Desktop

مایکروسافت در نسخه جدید سیستم عامل خود که قرار است آن را با عنوان ویندوز 8 در ماه اکتبر ارائه کند، بسیاری از مولفه های اصلی خود چون "منو شروع" و صفحه دسک تاپ که سالها با این سیستم عامل همراه بوده است را حذف کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در سیستم عامل جدید شرکت نرم افزاری مایکروسافت به جای منو شروع و دسک تاپ، برنامه های اجرایی، ویجتها و هشدارهای به روز شدن شبکه های اجتماعی در قالب مستطیلهای رنگی قرار گرفته است.

همه چیز در ویندوز جدید به صورت لمسی است و کاربر می تواند صفحات را پشت سر هم ورق بزند تا به مستطیلهای بیشتری دست یابد.

مایکروسافت در نظر دارد نسخه جدید ویندوز را در بهترین زمان بازار عرضه کند و تاریخ آن را ماه اکتبر اعلام کرده است.

ممکن است برخی از طرفداران ویندوز از شکل سیستم عامل جدید ناامید شوند اما مایکروسافت این تغییر را برای همگام شدن با تغییرات جدید انجام می دهد.

نسخه جدید ویندوز با تمام نسخه های قبلی متفاوت است

فروشگاه جدید ویندوز با گرفتن ایده از فروشگاه های برنامه های اجرایی اندروید و اپل عرضه شده و کاربر می تواند با حرکت بین صفحات از امکانات بیشتر برخوردار شود

نسخه های جدید ویندوز هر سه سال یکبار عرضه می شوند اما این نسخه به روز شده افراد بسیاری را در انتظار نگاه داشته چرا که پس از سال 1995 این نخستین نسخه از ویندوز است که با تغییرات کلی ارائه می شود.

شرکت مایکروسافت مستقر در واشنگتن، سیستم عامل ویندوز را برای اجرا در کامپیوترهای شخصی و کامپوتر تبلتهای لمسی طراحی کرده است.

طرفداران ویژگی دسک تاپ در نسخه جدید ویندوز ممکن است نسبت به فقدان آن در سیستم عامل جدید افسوس بخورند اما مسئله اصلی اینجا است که این سیستم عامل لمسی چگونه در کامپیوترهای قدیمی که صفحات نمایش غیر لمسی دارند کار می کنند.

منتقدان همچنین نسبت به این مسئله که آیا ویژگی لمسی جایگزین صفحه کلید یا موس شده پرسشهایی را مطرح کرده اند.

نکته جالب اینجا است که افرادی که به رویکرد قبلی علاقه دارند هنوز می توانند به دسک تاپ خود دسترسی داشته باشند  اما دسک تاپ ویندوز جدید بیشتر شبیه یک برنامه است، همانطور که آفیس یا فتوشاپ نیز یک برنامه هستند.

این درحالی است که با محبوب شدن بازار تبلتهای اپل و اندروید مایکروسافت اندکی از ارائه آخرین سیستم عامل خود نگران است چرا که بازار شرکتهای گوگل و اپل و همچنین سایر شرکتها از مایکروسافت پیشی گرفته اند.

ویندوز 8 یک تحول کامل است. مفهوم هسته ای ویندوز برای اولین بار طی 20 سال گذشته تغییر کرده است و این تغییر به قدری قابل توجه بوده که اکنون ویژگی لمسی را در بر می گیرد.

میانجی کاربری مترو جایگزین منو شروع و دسک تاپ شده است و کاربر می تواند با استفاده از مستطیلهای رنگی چون ویندوز موبایل 7 و تبلت سرفیس مایکروسافت از برنامه های خود استفاده کند.

کاربرانی که سیستم عامل خود را از ویندوز 7 به ویندوز 8 ارتقا دهند می توانند تنظیمات، برنامه ها و فایلهای خود را حفظ کنند اما کاربران سیستم عاملهای قدیمی تر چون ویستا و XP با هشدار از بین رفتن برنامه ها رو به رو می شوند.

نظرات بینندگان