arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۳۲۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۱

دليل حذف روز ملي سينما اعلام شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر شورای فرهنگ عمومی درباره حذف روز سینما از تقویم توضيح داد: تقویم رسمی ما بیش از حد شلوغ شده بود و برای همین باید برخی مناسبتها را حذف و برخی را نیز به ضمایم منتقل می کردیم. روز سینما هم از جمله مواردی بود که به بخش ضمایم منتقل شد.

به گزارش شبکه ایران، حذف روز ملی سینما از تقویم رسمی کشور و انتقال آن به ضمایم موضوعی بوده که دستورالعمل مرتبط با آن را شورای فرهنگ عمومی به دبیری منصور واعظی صادر شده است. بر همین مبنا بد ندیدیم با واعظی صحبت کرده و نظرات صریح وی درباره چرایی این اتفاق را جویا شویم.

منصور واعظی دبیر شورای فرهنگ عمومی درباره این انتقال می گوید: «اول باید بگویم رسانه هایی که ادعا کرده اند حذف روز ملی سینما از تقویمها از امسال صورت پذیرفته اشتباه می کنند چون اولا این روز از تقویم حذف نشده بلکه از صفحات اصلی تقویم به ضمایم انتقال یافته و ثانیا امسال دومین سالی است که این امر اجرایی می شود.»

واعطی ادامه می‌دهد:«اولین بار در مردادماه 89 در جلسه ای که درباره حذف برخی مناسبتها از تقویم صورت گرفته بود در این باره شور کردیم و در نهایت مقرر شد که برخی مناسبتها را حذف و برخی را نیز به ضمایم منتقل کنیم. در این راستا روز سینما را هم به بخش ضمایم منتقل کردیم.»

وقتی از واعظی درباره دلیل انتقال روز سینما به ضمایم پرسیدیم گفت: «به هر حال تقویم رسمی ما بیش از حد شلوغ شده بود و برای همین باید برخی مناسبتها را حذف و برخی را نیز به ضمایم منتقل می کردیم!روز سینما هم از جمله مواردی بود که به بخش ضمایم منتقل شد.»

واعظی افزود:«این را هم بگویم که ما در تقویم چیزی به نام روز ملی سینما نداشته ایم و فقط روزی به نام سینما داشتیم که آن هم به ضمایم منتقل شد.»

واعظی این نکته را هم افزود که همچنان در ذکر روز 21 شهریور به عنوان روز سینما در تقویمها مانعی وجود ندارد. وی می گوید:«اینکه روز سینما را به ضمیمه منتقل کرده ایم مانع این نمی شود که ناشران تقویم نتوانند آن را در داخل تقویم ذکر کنند یعنی ناشران تقویم همچنان می توانند روز سینما را داخل تقویم بیاورند.»
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نوید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
1
16
حالاتو این همه بی دلیلی کی دنبال دلیل بود؟
سینا
|
UNITED STATES
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
1
18
تمام جشن های قدیمی ایرانیان را متاسفانه حذف کردید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
1
17
فقط روز سینما زیادی بود روزهای دیگری وجودداره که بیخودی تو تقویم هست اونارو حذف میکردند زورشون به سینما و موسیقی میرسه؟
نظرات بینندگان