arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۲ - ۲۰ تير ۱۳۹۱

گرمای طاقت فرسا به تهران رسید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مديركل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور با اشاره به افزايش دماي هوا در تهران گفت: بر اين اساس حداكثر دماي پايتخت در روزهاي سه‌شنبه و چهارشنبه به 40 درجه سانتيگراد بالاي صفر مي‌رسد.

به گزارش انتخاب ، مهندس عبدالرضا اميدوار شهري روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: بر اساس نقشه‌هاي پيش‌‌يابي هواشناسي تا روز پنجشنبه، در ساعات بعدازظهر و اوايل شب، در برخي مناطق شمال غرب، شمال و جنوب شرق كشور افزايش ابر، رگبار باران گاهي با رعد و برق و وزش باد پيش‌بيني مي‌شود كه اين شرايط براي روز پنجشنبه با شدت ضعيف‌تري ادامه خواهد داشت.

وي افزود: همچنين در روز سه‌شنبه مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب و بخش‌هايي از مركز كشور تحت تاثير پديده باد و گرد و خاك بوده و انتظار مي‌رود كه اين پديده در روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه در برخي از مناطق غرب و جنوب غرب همچنان وجود داشته باشد. در ضمن تا روز جمعه به طور متناوب وزش باد و گرد و خاك براي جنوب شرق، شرق و بخش‌هايي از شمال شرق كشور دور از انتظار نيست.

مديركل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور به ايسنا گفت: بر اين اساس آسمان تهران در روز چهارشنبه صاف همراه با غبار صبحگاهي در بعضي ساعات وزش باد خواهد بود كه حداقل و حداكثر دما در اين روز به 25 و 40 درجه سانتيگراد بالاي صفر مي‌رسد. از سوي ديگر در روز پنجشنبه نيز آسمان پايتخت صاف، همراه با غبار صبحگاهي در بعضي ساعات وزش باد پيش‌بيني شده است كه حداقل و حداكثر دما در اين روز به 26 و 40 درجه سانتيگراد بالاي صفر مي‌رسد.

اميدوار شهري خاطرنشان كرد: همچنين در روز چهارشنبه استان خوزستان با حداكثر دماي 47 درجه سانتيگراد گرمترين و چهارمحال و بختياري با حداقل دماي 10 درجه سانتيگراد بالاي صفر خنكترين استان‌هاي كشور خواهند بود.

وي تصريح كرد: در عين حال دماي 11 استان كشور شامل خوزستان، يزد، آذربايجان شرقي، سيستان و بلوچستان، قم، سمنان، اصفهان، تهران، خراسان جنوبي، رضوي و شمالي در روز چهارشنبه حداكثر دماي 40 درجه سانتيگراد يا بالاتر خواهند داشت.
نظرات بینندگان