arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۳۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۱ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۱

فعالیت سامانه بارشی جدید همراه با کاهش دما در برخی استان‌ها از فردا

سازمان هواشناسی با توجه به فعالیت این سامانه بارشی در مورد احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اختلال در تردد، صاعقه، آب‌گرفتگی معابر به طور محلی نیز هشدار دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: سازمان هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی بارش باران در سواحل دریایی خزر و شمال غرب کشور همراه با کاهش محسوس دما از فردا دوشنبه تا پایان هفته خبر داد.
 
 سازمان هواشناسی از نفوذ و فعالیت سامانه بارشی از بعدازظهر روز دوشنبه تا پایان وقت روز جمعه خبر داد که روز دوشنبه در گیلان، شرق اردبیل و غرب مازندران و روز سه‌شنبه در گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی سبب  رگبار باران، وزش باد شدید موقتی، رعدوبرق و کاهش محسوس دما خواهد شد.
 
روز چهارشنبه هفته جاری نیز در گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شمال زنجان و شمال کردستان، روز پنجشنبه در اردبیل، گیلان، شمال آذربایجان شرقی، مازندران و گلستان و روز جمعه در اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و شمال آذربایجان شرقی  رگبار باران، وزش باد شدید موقتی، رعدوبرق و کاهش محسوس دما پیش‌بینی شده است.
 
سازمان هواشناسی همچنین با توجه به فعالیت این سامانه بارشی در مورد احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اختلال در تردد، صاعقه، آب‌گرفتگی معابر به طور محلی نیز هشدار دارد.
 
براساس این گزارش، سامانه افزایش شیو فشاری تا روز چهارشنبه ادامه دارد که امروز در شمال سیستان و بلوچستان، شرقی خراسان جنوبی، جنوب شرق خراسان رضوی، جنوب غرب کردستان، غرب کرمانشاه، ایلام، خوزستان و شمال بوشهر منجر به وزش باد شدید و در مناطق مستعد باعث خیزش گردوخاک و نفوذ گردوغبار خواهد شد.
 
 فردا (روز دوشنبه) در نوار شرقی خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب غرب کردستان، نیمه غربی کرمانشاه، ایلام، خوزستان، شمال بوشهر و غرب لرستان و روز سه‌شنبه در خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب غرب آذربایجان غربی، غرب کردستان، غرب کرمانشاه، ایلام، خوزستان، جنوب غرب لرستان و شمال بوشهر این وضعیت تداوم دارد.
 
روز چهارشنبه نیز در نوار شرقی خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، نوار شرقی خراسان رضوی، جنوب سمنان، نیمه جنوبی آذربایجان غربی، غرب کردستان، غرب کرمانشاه، ایلام، خوزستان، جنوب غرب لرستان و شمال بوشهر وزش باد شدید و در مناطق مستعد باعث خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
نظرات بینندگان