arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۳۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۱ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۱

عربستان سعودی از اهدای ۳.۵ میلیون دلار به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داد

عربستان سعودی ۳.۵ میلیون دلار به ابتکار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جهت مدرن‌سازی آزمایشگاه‌های "سایبرسدورف" (ReNuAL۲) اهدا کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: عربستان سعودی اعلام کرده است که ۳.۵ میلیون دلار برای دو ابتکار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اهدا کرد تا از "استفاده مسالمت‌آمیز انرژی هسته‌ای" حمایت کند.

به نوشته سعودی گازت، عربستان سعودی ۲.۵ میلیون دلار به ابتکار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جهت مدرن‌سازی آزمایشگاه‌های "سایبرسدورف" (ReNuAL۲) اهدا کرد.

این ابتکار به تقویت قابلیت‌های هسته‌ای و رادیولوژیکی کمک خواهد کرد تا استفاده از تکنیک‌های هسته‌ای را به حداکثر برسانند و منابع و خدماتی را به کشورهای عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جهت اطمینان از استفاده ایمن فناوری هسته‌ای ارائه دهد.

عربستان سعودی همچنین اعلام کرده که یک میلیون دلار برای حمایت ابتکار دیگر این آژانس جهت مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و حیوان اهدا کرده است تا به جلوگیری از شیوع این دسته از بیماری‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های هسته‌ای و همچنین تشخیص زودهنگام آن کمک کنند.

به نوشته سعودی گزت، این کمک‌های ریاض به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیانگر حمایت‌های مداوم این کشور (عربستان سعودی) از تلاش‌ها و ابتکارات آژانس است تا در نتیجه از "استفاده مسالمت‌آمیز انرژی هسته‌ای" حمایت کند.

نظرات بینندگان