arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۳۶۵
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۱ - ۲۱ تير ۱۳۹۱

با مجوز ارشاد هم"خرس"را اكران نمي كنم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فيلم "خرس" را در صورتي كه تصور كنم كوچكترين توهيني به رزمندگان داشته است حتي با وجود مجوز اكران وزارت ارشاد نيز، اين فيلم را اكران نخواهم كرد.

به  گزارش انتخاب به نقل از باشگاه خبرنگاران، نشست نقد و بررسي  فيلم سينمايي "خرس" با حضور خسرو معصومي كارگردان، جواد نوروزبيگي تهيه كننده، و محمد تقي فهيم مجري و منتقد، و جمعي از انجمن روزنامه نگاران مسلمان شب گذشته در مجتمع فرهنگي سيدالشهدا برگزار شد.

در  ابتداي نشست خسرو معصومي، كارگردان فيلم "خرس"، در خصوص شخصيت پردازي نقش اول فيلم، گفت: شخصيت پردازي كاراكتر پرستويي نمايانگر آن پيشينه روشن اعتقادي است كه از هر رزمنده اي انتظار مي رود.

وي  ضمن اشاره به مستند بودن داستان فيلم، افزود: اسم فيلم مي تواند نمايانگر خوبي افراد مهتاجي باشد كه با كينه توزي و بدبيني خود پايان شومي را رقم مي زند و حتي از كشتن دختر كوچك خود نيز ابايي ندارد.

معصومي با بيان اينكه فيلم نامه اوليه دچار تغييرات شده، اظهار داشت: فيلم نامه اصلي داراي نكات قابل تامل و  به زعم برخي از دوستان حساسيت برانگيز  بود كه با پيشنهادات ارائه شده  چند مورد را لحاظ كرديم.

كارگردان "خرس" ادامه داد: در فيلم نامه اوليه پرستويي نقش طلبه اي را بازي مي كرد كه براي برخي قدري حساسيت ايجاد شده بود و همچنين در بخش هايي از فيلم هم كه به گفتگوي پرستويي با طلبه ها در حوزه مي پرداخت، دچار مميزي شد.

جواد  نوروز بيگي، تهيه كننده فيلم "خرس"، نيز در ادامه نشست درباره عدم ورود سينما به موضوع قهرمانان دفاع مقدس گفت: سينما نيز به نوبه ي خود توانسته كاراكترهاي ماندگاري چون حاج كاظم را به يادگار بگذارد و همچنين نگاه من به سينماي دفاع مقدس نيز بازتاب فرهنگ ايثار و شهادت است.

وي ادامه داد: " نورالدين" شخصيتي آرمان گرا است، گذشت از آرمان هاي خود و فداكاري به خاطر خانواده دلايل اصلي من براي پذيرفتن تهيه كنندگي اين فيلم بود.

نوروز بيگي در بخشي از صبحت هاي خود با اشاره به برداشت هايي كه نسبت به شخصيت "نورالدين" صورت گرفته، عنوان كرد: اگر به اين نتيجه برسم كه اين كاراكتر و فيلم كوچكترين توهيني به رزمنده ها داشته است و حتي اگر وزارت ارشاد مجوز اكران آن را صادر كند از حق خود مي گذرم و اين فيلم را اكران نمي كنم.

وي در پايان صحبت هايش خاطرنشان كرد: دوست دارم فيلمي بسازم كه به جنگ نگاهي آسيب شناسي و نقادي داشته باشد و به عنوان فيلم ضد جنگي قلمداد كنند.
نظرات بینندگان