arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۳۶۶
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۱ - ۲۱ تير ۱۳۹۱

احضار سفیر عربستان در صورت پایان ندادن به اقدامات سرکوب‌گرانه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: یک کارشناس بین‌الملل گفت: اگر عربستان به اقدامات سرکوب‌گرانه و کشتار مردمش پایان ندهد نسبت به احضار سفیر این کشور اقدام خواهیم کرد.

حمید‌رضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره سرکوب‌های اخیر رژیم سعودی علیه شیعیان این کشور اظهار داشت: سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم عربستان در حمایت از روحانی‌ مجاهدشان نشان دهنده خشونت بی‌دلیل رژیم سعودی و اقدامی بر خلاف حقوق بشر است.

ترقی با بیان اینکه تظاهر‌کنندگان عربستانی دست به هیچگونه تخریب و آسیبی نزدند که مستحق سرکوب باشند، افزود: تظاهرات سیاسی و در عین حال مسالمت‌آمیز مردم نباید با گلوله جنگی پاسخ داده شود.

* جمهوری اسلامی برخورد خشونت‌آمیز رژیم سعودی را محکوم می‌کند

این کارشناس مسائل بین‌الملل با تاکید بر اینکه دولت جمهوری اسلامی این نوع برخورد خشونت‌آمیز رژیم سعودی را محکوم می‌کند و نسبت به عواقب این برخورد‌ها تذکر می‌دهد گفت: بیداری اسلامی در عربستان رشد فزاینده‌ای خواهد داشت.

وی ادامه داد: خون جوانان شیعه عربستان و دستگیری روحانی برجسته و مجاهد آنها شیخ النمر، انقلاب مردم عربستان را وارد فاز جدیدی کرده و وحدت بین شیعه و سنی را افزایش می‌دهد.

* عربستان زمینه آزادی شیخ‌ النمر را فراهم کند

ترقی با بیان اینکه این سرکوب‌ها مانعی بر سر راه گسترش بیداری اسلامی نیست خاطرنشان کرد: بهتر است رژیم سعودی با احتیاط بیشتری نسبت به تجمعات برخورد کند و زمینه آزادی روحانی برجسته شیعیان این کشور را نیز فراهم سازد.

مسئول امور بین‌الملل حزب موتلفه با تاکید بر اینکه ما در آینده شاهد تحولات مهمی در عربستان خواهیم بود گفت که این رژیم به دستور آمریکا و با نقشه‌های سازمان سیا با مردم خود برخورد می‌کند.

وی محکومیت سرکوب‌های اخیر در عربستان را از سوی مردم و وزارت امور خارجه کشورمان ضروری دانست و تصریح کرد: اگر عربستان به اقدامات سرکوب‌گرانه و کشتار مردمش پایان ندهد نسبت به احضار سفیر این کشور اقدام خواهد شد.
نظرات بینندگان