arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۴۲۷
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۰ - ۲۱ تير ۱۳۹۱

آیا مرسی به سخنان ملک عبدالله در خصوص عدم اتحاد با ایران گوش خواهد کرد؟

محمد مرسی رئیس جمهور مصر امروز در اولین سفر خارجی خود به عربستان سفر می کند که نشان از تدوام رابطه بین دو کشور دارد.هانی خلف سفیر سابق مصر در عربستان البلاد مصر گفت: روابط ایران و مصر در میان مهمترین مسائل مورد بحث میان مرسی و ملک عبدالله خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


میدل ایست آنلاین نوشت: محمد مرسی رئیس جمهور مصر امروز در اولین سفر خارجی خود به عربستان سفر می کند که نشان از تدوام رابطه بین دو کشور دارد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، ملک عبدالله در گفتگو با مرسی به دنبال دور نگه داشتن او از ایران خواهد بود.

با این حال، روابط اخوان المسلمین و عربستان سعودی همواره برپایه بی اعتمادی بوده است.

جمال خشوگی، تحلیلگر سعودی گفت: با وجود گرم شدن روابط بین ایران و اخوان المسلمین، عربستان با حکمرانی این گروه در مصر مخالفتی ندارد.

وی افزود: نشانه های مبنی بر اینکه مصریان رابطه با کشورهای عرب خلیج فارس از جمله عربستان را در مقابل رابطه با ایران ارحج می دانند، وجود دارد.

این تحلیلگر تصریح کرد: مصر در حال حاضر به دنبال روی اتحاد با ترکیه و سعودی است.

انواد اشکی، رئیس مرکز مطالعات حقوفی و استراتژیک خاورمیانه در عربستان گفت:  رابطه ی اخوان المسلمین و ایران به خودشان ربط دارند اما انها نباید به توصیه های ایران در خصوص مصر گوش دهند.

از سوی دیگر، هانی خلف سفیر سابق مصر در عربستان در گفتگو با شبکه ی "البلاد" مصر گفت: روابط ایران و مصر در میان مهمترین مسائل مورد بحث میان مرسی و ملک عبدالله خواهد بود.

معاون سابق وزیر خارجه مصر گفت: مرسی به توصیه های پادشاه عربستان در خصوص اتحاد با کشورهای که عربستان با انها مخالف است، گوش خواهد کرد.

نظرات بینندگان