arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۴۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۱ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۱

کاخ سفید: اوکراین در تلاش برای بازپس گیری مناطق از روسیه است

سخنگوی کاخ سفید همزمان با اعلام پیشروی اوکراین در جنگ گفت که نیرو‌های اوکراینی در تلاش برای بازپس گیری مناطق از روسیه هستند. این مقام کاخ سفید ادامه داد ایالات متحده آمریکا به ادامه حمایت از اوکراین متعهد است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: سخنگوی کاخ سفید همزمان با اعلام پیشروی اوکراین در جنگ گفت که نیروهای اوکراینی در تلاش برای بازپس گیری مناطق از روسیه هستند.

کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی درباره اخبار پیشروی های اخیر اوکراین به خبرنگاران گفت: بهتر است که خود اوکراینی ها عملیات شان را توصیف کنند.

سخنگوی کاخ سفید در عین حال افزود: مشخص است که نیروهای اوکراینی سخت مبارزه می کنند تا مناطق خود را بازپس بگیرند.

این مقام کاخ سفید ادامه داد ایالات متحده آمریکا به ادامه حمایت از اوکراین متعهد است.

روز جمعه ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین از آزاد سازی بخش‌هایی از خارکیف خبر داد و یک مقام منصوب روسیه در منطقه خارکیف اوکراین نیز تائید کرد که نیروهای اوکراین با شکستن خطوط دفاعی نیروهای روسیه در این منطقه، پیروزی چشمگیری بدست آورده‌اند.

شب گذشته نیز زلنسکی مدعی شد که نیروهای اوکراین در حمله گسترده، شهر راهبردی ایزیوم در شرق این کشور را از نیروهای روسیه بازپس گرفتند.

بخش هایی از منطقه خارکیف در شرق اوکراین اندک زمانی پس از حمله نیروهای روسیه در ۲۴ فوریه (پنج اسفند ۱۴۰۰)، به تصرف نیروهای این کشور درآمد. اما مقامات اوکراینی مدعی بودند که ارتش روسیه نتوانست خارکیف را که دومین شهر مهم این کشور به شمار می رود، به طور کامل تصرف کند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین در مصاحبه‌ با شبکه سی‌ان‌ان ادعا کرد که اوکراین قصد دارد نیروهای روسی را از کل کشور بیرون کند.

نظرات بینندگان