arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۴۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۶ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۱

واکنش مدیرعامل کانون پرورش به ماجرای واگذاری کتابخانه‌هایش

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: آشیانه مرغک کانون، کتابخانه‌های کانون است و پرنده، هرگز از آشیانه جدا نخواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با انتشار پیامی از همه علاقه‌مندان به کانون و حامیان این مجموعه فرهنگی قدردانی کرد و از ادامه پیگیری‌ها جهت منتفی‌شدن این پیشنهاد خبر داد.

حامد علامتی با انتشار پیامی خطاب به یاران، همکاران عزیز و پرتلاش، مربیان ارجمند مراکز فرهنگی هنری و کتابخانه‌های کانون، والدین گرانقدر و همه دوستداران این درخت پرثمر و ارزشمند، تاکید کرد: در روزهای اخیر انتشار خبری مبنی بر گردش کار یک پیشنهاد اداری باعث نگرانی علاقمندان به کانون عزیز شد. لازم است به همه علاقمندان به کانون اطمینان بدهم که طرح و پیشنهاد این موضوع، با ضعف بررسی‌های دقیق و کارشناسی همراه بوده است و در حال پیگیری جهت منتفی‌شدن این پیشنهاد هستیم.

در روزهای گذشته انتشار خبری در پایگاه خبری دفتر هیات دولت مبنی بر درخواست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای صدور مجوز واگذاری کتاب‌خانه‌های کانون به نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی کشور واکنش‌های فراوان بسیاری از چهره‌های شاخص عرصه هنر و ادبیات کودک و نوجوان کشور را برانگیخت و آنان  با بیان دیدگاه‌های خود در رسانه‌های جمعی و شبکه‌های اجتماعی از استقلال کانون دفاع کردند.

علامتی از همه علاقه‌مندان به کانون، نویسندگان، تصویرگران، مربیان، همکاران و فعالان فرهنگی که خودجوش و دغدغه‌مند در حمایت از کانون به میدان آمدند، قدردانی کرد و گفت: قدر و عظمت علاقه‌مندان کانون را می‌دانیم و آن را پاس می‌داریم و به یاری خدا و حمایت کادر، مربیان، نخبگان و تولیدکنندگان آثار فرهنگی هنری و والدین عزیز برای اعتلای کانون، به صورت شبانه‌روزی تلاش خواهیم کرد.

او در این زمینه با بیان این‌که مدیرعامل و دیگر مدیران کانون، فرزندان این مجموعه هستند و خاطرات نسل‌های مختلف در کتابخانه‌های کانون رقم خورده است تصریح کرد: آشیانه مرغک کانون، کتابخانه‌های کانون است و پرنده، هرگز از آشیانه جدا نخواهد شد.

مدیرعامل کانون در ادامه با اشاره به یکی از اهداف طرح واگذاری مبنی بر زیان‌ده بودن کانون، خاطرنشان کرد: بی‌تردید همه‌ سیاستگذاران، برنامه‌ریزان و متولیان فرهنگی نیز اذعان دارند که نگاه سودآور و زیان‌ده به مقوله کار تربیتی و فرهنگی اساسا دیدگاه خردمندانه‌ای نیست. سودآوری یک مرکز فرهنگی تربیتی نظیر کتابخانه، هیچ‌وقت قابل اندازه‌گیری با معیارها و زاویه دید بازرگانی نیست. برای کار فرهنگی و کتابخانه باید هزینه کرد و سوددهی آن، خودش را در ارتقای نسل آینده نشان خواهد داد.

علامتی وظیفه همه‌ نهادهای مسئول در حمایت از کانون را یادآور شد و گفت: این نهادها باید از کانون و کتابخانه‌های این مجموعه، به عنوان مرکز خبرگی فعالیت‌های مرتبط با تربیت کودکان و نوجوانان  و بخشی اساسی از هویت و ماموریت کانون حمایت کنند.

او با تاکید بر این که کتاب‌خانه‌های کانون تقویت خواهند شد در عین حال افزود: ما در کانون از همه ظرفیت نهادهای مسئول در این زمینه کمک خواهیم گرفت و سیاست نظام مقدس جمهوری اسلامی سرمایه‌گذاری فرهنگی تربیتی برای نسل آینده انقلاب خواهد بود و به این ترتیب با همراهی و حمایت وزیر آموزش و پرورش، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مسئولان خدوم و بزرگوار، امید آن می رود در دولت محبوب و مردمی سیزدهم مراکز فرهنگی هنری کانون بتواند چتر خدمات ارزشمند و بی بدیل خود را بر سراسر ایران اسلامی عزیز و  فرزندان این مرز و بوم بگستراند.

مدیرعامل کانون در پایان تاکید کرد: با لطف و عنایت الهی و همراهی علاقه‌مندان به کانون، نویسندگان، تصویرگران، مربیان، همکاران و فعالان فرهنگی و مسئولان، رشد و تعالی روز افزون کانون را پیگیری خواهیم کرد و به فردا و آینده‌سازان ایران اسلامی سلام خواهیم کرد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال حاضر دارای ۱۰۳۳ مرکز فرهنگی و هنری ثابت، سیار روستایی و شهری و پستی است که خدمات آن در بسیاری از شهرها و روستاها به کودکان و نوجوانان ایرانی ارایه می‌شود.

دامنه فعالیت‌های کانون فراتر از مراکز فرهنگی و هنری است و تولیدات کانون در حوزه‌های فیلم، کتاب، تئاتر، سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای و موسیقی از جمله شاخص‌ترین دستاوردهای داخلی و بین‌المللی این مجموعه با ۵۷ سال فعالیت به‌شمار می‌رود.

نظرات بینندگان