arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۵۲۸۸
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۵ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۱

در جلسه کی‌روش و مسئولان سازمان لیگ چه گذشت؟/ ارائه برنامه جدید لیگ و تیم ملی در چند روز آینده

در این جلسه، کی‌روش اعلام کرد که خواستار تعامل باشگاه‌ها با تیم ملی بوده و بهتر است برنامه‌ای تدارک دیده شود که در مدت باقیمانده تا شروع جام جهانی فرصت بیشتری برای رصد کردن بازیکنان ملی‌پوش داخلی داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: در جلسه سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران و سازمان لیگ دو طرف نقطه نظرهای خود را درباره آماده‌سازی تیم ملی ارائه کردند.

کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران که به تازگی جانشین دراگان اسکوچیچ شده است، امروز (شنبه) در جلسه‌ای با مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ شرکت کرد.

در این جلسه، کی‌روش اعلام کرد که خواستار تعامل باشگاه‌ها با تیم ملی بوده و  بهتر است برنامه‌ای تدارک دیده شود که در مدت باقیمانده تا شروع جام جهانی فرصت بیشتری برای رصد کردن بازیکنان ملی‌پوش داخلی داشته باشد. مسئولان سازمان لیگ و سرمربی تیم ملی فرصت‌های موجود در  برنامه ریزی لیگ را بررسی کردند و قرار شد که در یکی دو روز آینده درباره یکی از این برنامه‌ها تصمیم‌گیری شود.

با توجه به اینکه هفته هفتم لیگ برتر به دلیل بحث لیست قبلی و برنامه های تیم ملی در موعد مقرر برگزار نمی‌شود، عملا مسابقات نیم فصل اول لیگ تا قبل از شروع جام جهانی به اتمام نمی‌رسد، به همین منظور سازمان لیگ برای اینکه فشار زیادی به تیم‌ها برای برگزاری بازی‌ها به صورت فشرده وارد نکند، این موضوع را به آنها ابلاغ خواهد کرد. یکی از برنامه‌‌های پیشنهادی سازمان لیگ این بود که با فاصله برگزار کردن بازی‌های لیگ، امکان حضور بازیکنان ملی‌پوش تیم‌ها در تمرینات تیم ملی مهیا شود.

اسکوچیچ زمانی که سرمربی تیم ملی بود از سازمان لیگ خواسته بود با توجه به فرصت یک هفته‌ای فیفا  که در اختیار تیم‌ها برای حضور در جام جهانی قرار می‌گیرد، 10 روز نیز اضافه شود تا حداقل ملی‌پوشان داخلی را 17 تا 20 روز در اختیار داشته باشد. در جلسه امروز، قرار شد با توجه به برداشتن فشار برگزاری بازی‌ها از روی تیم‌ها و برگزاری مسابقات به صورت فشرده، این تعداد روز ها به روشی بهتر و کاربردی در اختیار تیم ملی قرار گیرد  تا ملی‌پوشان تا شروع جام جهانی در شرایط بهتری اختیار تیم ملی و باشگاه‌شان باشند و نهایتا بر اساس تقویم فیفا در یک هفته مانده تا آغاز مسابقات لژیونرها به کمپ  اضافه شوند.

نظرات بینندگان