arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۵۳۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۳ - ۲۲ تير ۱۳۹۱
ترقی ادعا کرد:

کاهش کدورت میان هاشمی رفسنجانی و احمدی نژاد

تنها بده بستان هاي ميان هاشمي و احمدي نژاد در ماجراي رياست دانشگاه آزاد موجب شد تا حدي کدورت ميان اين دو شخص کاهش يابد اما با اين وجود نمي توان اينگونه تلقي کرد که اين نزديکي برنامه ريزي براي انتخابات رياست جمهوري يازدهم باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
احمدي نژاد و هاشمي رفسنجاني هر دو زخم خورده دستگاه قضايي هستند وبه نوعي هر دو نسبت به برخورد دستگاه قضايي با وابستگان به خودشان معترض هستند.

به گزارش انتخاب، حميدرضا ترقي، عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي در گفت و گو با آريا تاکيد مي کند: اينکه از حالا ما بخواهيم تحليل کنيم نزديک شدن احمدي نژاد و هاشمي برنامه ريزي انتخاباتي است مقداري زود است.

وي مي افزايد: در واقع بايد در نظر داشت که نزديکي احمدي نژاد و هاشمي به دليل تذکرات صريح مقام معظم رهبري مبني بر وحدت مسئولان و پرهيز از اختلافات و تخريب ها عليه يکديگر و تضعيف قواي سه گانه صورت گرفته است از اين رو شرايطي ايجاد شده که اختلافات کنار گذاشته شود.

ترقي ادامه مي دهد: بعد از اين مرحله مي توان چند فرضيه را نيز مورد توجه قرار داد اول اينکه در قضيه برخورد با فساد اقتصادي احمدي نژاد و هاشمي هر دو زخم خورده دستگاه قضايي هستند و به نوعي هر دو نسبت به برخورد دستگاه قضايي با وابستگان به خودشان معترض هستند.

وي خاطرنشان مي کند: در ارتباط با مسائل منطقه اي و جهاني نيز يک نقاط مشترکي بين آقاي هاشمي و احمدي نژاد وجود دارد که موجب نزديک شدن اين دو به يکديگر شده است.

اين فعال سياسي تاکيد مي کند: در خصوص سياستهاي داخلي نيز در حوزه فرهنگي اشتراک نظرهايي در تساهل و تسامح فرهنگي بين طرفداران احمدي نژاد و هاشمي وجود دارد از اين رو اين مساله نيز موجب نزديکي اين دو شخصيت به يکديگر شده است.

وي تصريح مي کند: البته مواضع هاشمي با اشرافي گري نيز نسبت به گذشته تفاوت دارد هرچند در ارتباط با برخي مسائل طرفداران جريان احمدي نژاد و هاشمي نمي توانند به مصاديق مشترکي برسند در واقع همچنان بين طيف هاشمي و احمدي نژاد نمي توان نزديکي را احساس کرد زيرا در موضع گيري هايي که اين دو طيف در رابطه با يکديگر دارند هيچ نشانه اي دال بر اينکه بخواهند در انتخابات به يکديگر نزديک شوند ديده نمي شود.

ترقي اظهار مي دارد: در حقيقت تنها بده بستان هاي ميان هاشمي و احمدي نژاد در ماجراي رياست دانشگاه آزاد موجب شد تا حدي کدورت ميان اين دو شخص کاهش يابد اما با اين وجود نمي توان اينگونه تلقي کرد که اين نزديکي برنامه ريزي براي انتخابات رياست جمهوري يازدهم باشد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
1
22
الان باید ذوق کنیم یا چی؟
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
1
24
حظ کرديم از اين تحليل!
نظرات بینندگان