arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۵۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۴ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۱

پاسخ عباس عبدی به علم الهدی: با افتخار می گویم که من بیش از آن که از صراط شما منحرف باشم، زاویه ۱۸۰ درجه دارم

عباس عبدی گفت: در باره عنصر انحرافی بودن بنده، چون معلوم نکرده‌اید منحرف از چی هستم لذا قادر به تایید و رد آن نیستم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

 

عباس عبدی روزنامه نگار اصلاح طلب در واکنش به اظهارات امام جمعه مشهد در کانال تلگرامی خود نوشت: آقای علم‌الهدی امام جمعه محترم مشهد دیروز در حرم رضوی و به مناسبت اربعین سخنرانی فرمودند و جمله‌ای را در میان سخنان خود در تعریض به اینجانب اظهار داشتند که موجب تعجب شد. آنجا که گفتند: «یک عنصر انحرافی شاغل در فتنه ۸۸ و زاویه دار با رهبری، عباس عبدی نیز اظهار می‌کند امروز در مردم رفراندوم کنیم که آیا مردم حکومت لیبرال دموکراسی می‌خواهند یا حکومت دینی که در رأسش ولایت فقیه باشد، این هم منطق یک فرصت طلب.»

جهت اطلاع ایشان عرض می‌کنم خوشبختانه یا متاسفانه تعداد فعالان اجتماعی با نام عبدی زیاد شده است و هیچ نسبتی هم با بنده ندارند شاید منشی‌های شما کارتابل دیگران را به شرف عرض رسانده‌اند.

گزاره‌های حضرتعالی در باره اینجانب غلط است. شاید کسانی خواسته‌اند با دادن اطلاعات نادرست شما را در موقعیت خلاف‌گویی قرار دهند.

در باره اتفاقات ۸۸ فارغ از ماهیت آن، نظرات بنده روشن است و در این مورد از منشی‌های خود بخواهید که آن‌ها را در کانال تلگرامی بنده یافته و در اختیار قرار دهند. جهت اطلاع هم بد نیست بدانید که رویکرد تحلیلی بنده چنان بود که حتی دست‌اندرکاران امنیتی هم ترجیح دادند مزاحم بنده نشوند.

در مورد رفراندوم هم کلا مخالف هستم به دو دلیل. اول این که نظر مردم آن اندازه ناروشن نیست که نیازی به رفراندوم داشته باشد. دوم این که اگر ساختاری بخواهد تن به رفراندوم دهد حتما و پیشاپیش سعی می‌کند نظرات موافق مردم را جلب و بیشتر کند که در این صورت دیگر نیازی به رفراندوم نخواهد بود پس منطقی است که بجای تاکید بر رفراندوم، با هدف بهبود شرایط برای بلاموضوع کردن رفراندوم گام برداشت.

در باره عنصر انحرافی بودن بنده، چون معلوم نکرده‌اید منحرف از چی هستم لذا قادر به تایید و رد آن نیستم. ولی بر حسب قرینه می‌توان حدس زد که اگر خود را صراط مستقیم بدانید و انحراف دیگران را از آن اندازه می‌گیرید، در این صورت با افتخار باید گفت که بنده بیش از آن که از صراط شما منحرف باشم زاویه ۱۸۰ درجه دارم و این فراتر از انحراف است.

درباره زاویه با مقام رهبری هم باید عرض کرد که نه ایشان زاویه داشتن را محکوم کرده و نه این که از سوی افرادی که خود را بدون زاویه با رهبری می‌دانند خیری به این جایگاه می‌رسد. آنان فرصت طلبانه بی‌زاویه دانستن خود با رهبری را عامل کسب و کار کرده‌اند لذا زیان‌رسانی آنان به این جایگاه روشن است. پس بهتر است در این باره ورود نکنید و بجای مقام رهبری فقط از خودتان مایه بگذارید.

خوب! حالا با این اتهامات ناروا گمان می‌کنید اگر از شما شکایت شود بجایی می‌رسد؟ شکایت را بی‌خیال می‌شوم.

آیا احتمال دارد که شما بیانیه دهید و ضمن اصلاح نظرات نادرست خود، عذرخواهی کنید؟ منتظر می‌مانیم و می‌بینیم.

جهت اطلاع باید گفت اعتبار بخش اعظم سخنان و مواضع شما همین اندازه است. بیان این خلاف واقع‌ها در حرم رضوی و روز اربعین بیش از این که توهین به بنده باشد توهین به امام حسین ع و امام رضا ع است. ولی شما و امثال باکی از بیان این سخنان در این مکان‌ها و زمان‌ها ندارید.

خداوند مردم و ایران و دین مردم را از چنین وضعیتی مصون بدارد.

نظرات بینندگان