arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۵۴۷
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۰۸ - ۲۳ تير ۱۳۹۱

دعایی: یکی از خدمات بزرگ امام حل مسئله موسیقی بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید محمود دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، در مراسم نقد و بررسی آلبوم "سایه دوست"  اثر عبد الحسین مختاباد ، که به همت پرتال امام خمینی (س) و پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران،  برگزار شد، گفت: حضرت امام (س) حتی اجازه دادند که در محضر ایشان برنامه‌موسیقی "شهید مطهر" به صورت زنده اجرا شود که انواع و اقسام ساز‌ها، از جمله ساز بادی، زهی، ضربی و نی هم وجود داشت و برنامه به صورت زنده پخش شد. بنابراین تقریر امام بسیاری از مسائل را حل کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران ، حجت الاسلام والمسلمین دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات در این مراسم گفت: آقای باستانی که از نویسندگان مطرح و باسابقه کشورهستند روزی به من گفتند که یکی از خدمات بزرگ امام، بعد از انقلاب حل مسئله موسیقی بود و به واقع هم چنین بوده است.


وی سخنان خود را اینگونه ادامه داد:‌ یکی از ادله شرعی ما تقریر معصوم است و امام در بدو پیروزی انقلاب، با تقریر خود بسیاری از برنامه های تلویزیون را مجاز اعلام فرمودند، مثلا برنامه زنده گل های جاویدان که توسط هنرمندان برجسته ای اجرا شده بود. علیرغم این امضا و تقریر، برخی باز هم وسواس داشتند و گاهی اوقات مسائلی پیش می‌آمد و سوالاتی مطرح می‌شد که امام جواب آن ها را می‌دادند که پاسخ های ایشان پاسخ های راهگشایی بود.


دعایی تصریح کرد : ایشان حتی اجازه دادند که در محضر ایشان برنامه‌موسیقی "شهید مطهر" به صورت زنده اجرا شود که انواع و اقسام ساز‌ها، از جمله ساز بادی، زهی، ضربی و نی هم وجود داشت و برنامه به صورت زنده پخش شد. بنابراین تقریر امام بسیاری از مسائل را حل کرد.


وی گفت : این حرکت و پذیرش امام کار بسیار ارزشمندی بود که شایسته قدرشناسی و قدردانی از منشی که امام ارائه دادند است، که بزرگانی مانند آقای مختاباد حق امام را ادا کنند.


دعایی در ادامه به بیان خاطره ای دیگر پرداخت و گفت : در سفری که امام موسی صدر به مصر داشتند همزمان با ورود ایشان، یکی از خوانندگان مشهور لبنانی هم آمده بودند. امام موسی صدر پیغام دادند که به ما اطلاع ندادند که در برنامه حضور داشته باشیم. فیروز که از خوانندگان معروف لبنانی است وقتی پیام امام موسی صدر را شنیدند گفتند ما به احترام و در محضر شما برنامه اجرا می کنیم و آمدند در هتلی که امام موسی صدر اقامت داشتند برنامه خود را اجرا کردند.


وی در ادامه اینچنین گفت :  ایامی که ما برنامه صدای روحانیت مبارز را برگزار می‌کردیم اقتضا می کرد که در لابه‌لای برنامه‌ها موسیقی مناسب هم پخش شود که در این برنامه بسیاری از سروده های فیروز را پخش می کردیم.


مدیر مسئول روزنامه اطلاعات در پایان افزود : اما آنچه در مورد آقای مختاباد باید بگویم این است که ایشان انسانی متواضع، فروتن هستند و مقام معظم رهبری نیز به آثار و صدای ایشان علاقمند هستند و من شاهد بودم در ملاقاتی که آقای مختاباد با مقام معظم رهبری داشتند در نهایت ادب و احترام آثار خود را به ایشان هدیه نمودند.

نظرات بینندگان