arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۵۶۳۰
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۶ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۱

سوپر کمدین آمریکایی دیگر فیلم نمی‌سازد

فیلم جدید آلن چند هفته دیگر به طور کامل به زبان فرانسوی در پاریس فیلمبرداری می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ایرنا: وودی آلن کارگردان، نویسنده و بازیگر آمریکایی گفته که پس از اتمام فیلمبرداری آخرین کار خود که در پاریس مراحل نهایی‌اش را پشت سر می‌گذارد، دیگر فیلم نمی‌سازد و خود را بازنشسته می‌کند.
 
 آلن که هم اینک در پاریس مشغول ساخت پنجاهمین فیلم خود است به روزنامه اسپانیایی لا وانگاردیا - Spanish newspaper La Vanguardia گفت قصد دارد از فیلم‌سازی کناره‌گیری کرده و وقت بیشتری را روی نویسندگی در سال‌های گرگ و میش بگذارد.
 
فیلم جدید آلن چند هفته دیگر به طور کامل به زبان فرانسوی در پاریس فیلمبرداری می‌شود.
 
این کارگردان آمریکایی فیلم آینده‌اش را شبیه امتیاز نهایی - Match Point که آلن آن را در سال ۲۰۰۵ ساخت توصیف کرده و گفته این اثر هیجان‌انگیز، دراماتیک و بسیار شوم خواهد بود.
 
امتیاز نهایی در آن سال بیش از ۸۵ میلیون دلار فروخت.
 
وودی آلن به تازگی پنجمین مجموعه از قطعات طنز خود با عنوان «جاذبه صفر - Zero Gravity » نوشته که در ۲۷ سپتامبر توسط آلیانزا - Alianza در اسپانیا منتشر خواهد شد. این مجموعه توسط آرکاد - Arcade در آمریکا منتشر و توسط انتشارات سایمون‌ اند شوستر - Simon & Schuster توزیع شد.
 
آلن در طول شش دهه دوران حرفه‌ای خود چندین فیلم ساخت که جایزه اسکار گرفتند. او فعالیت حرفه‌ای خود را در دهه ۱۹۵۰ با نوشتن برای آثار تلویزیون آغاز کرد و در کنار مل بروکس، کارل راینر، لری گلبرت و نیل سایمون کار کرد. او همچنین چندین کتاب شامل داستان‌های کوتاه و نمایش‌های طنز برای نیویورکر به چاپ رسانده است.
 
او اوایل دهه ۱۹۶۰ در کنار گرینیچ ویلج، لنی بروس، الین می‌، مایک نیکولز و جون ریورز در گرینیچ ویلج نمایش‌های استندآپ کمدی اجرا کرد. آلن از اواسط تا اواخر دهه ۱۹۶۰ سه آلبوم کمدی منتشر کرد که برای یکی از آن‌ها نامزد دریافت جایزه گرمی شد.
 
در سال ۲۰۰۴، کمدی سنترال نام آلن را در فهرست صد استندآپ کمدین بزرگ جهان رتبه‌بندی کرد و یک نظرسنجی در بریتانیا، او را سومین کمدین بزرگ معرفی کرد.
 
راجر ایبرت منتقد سینما، آلن را «یک گنجینه سینما» توصیف کرده است. او ۱۶ نامزدی جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی، ۹ جایزه از آکادمی فیلم بریتانیا، جایزه آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا، جایزه بفتا فلوشیپ و نیز جایزه گلدن گلوب سیسیل بی‌دمیل را برای یک عمر دستاورد دریافت کرد.
 
آلن نامزد دریافت یک جایزه تونی نیز شد. انجمن نویسندگان آمریکا در سال ۲۰۱۵ فیلم‌نامه آنی هال را در فهرست «۱۰۱ فیلم‌نامه خنده‌دار» قرار داد. به تازگی کتاب خاطرات وودی آلن با عنوان (به خاطر هیچ) توسط علی موسوی ترجمه و در ایران منتشر شده است.
نظرات بینندگان