arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۵۷۳۹
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۲ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۱

سیل مرگبار در سودان ۱۳۶ قربانی گرفت/ تخریب کامل ۵۴ هزار باب منزل مسکونی

مقامات سودان روز گذشته اعلام کردند که تعداد قربانیان بارندگی‌های شدید و سیل اخیر در این کشور به 136نفر افزایش یافته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: مقام های سودان از افزایش شمار قربانیان سیل در این کشور خبر دادند و اعلام کردند که در پی جاری شدن سیل ویران‌گر اخیر تاکنون ۱۳۶ نفر کشته و هزاران خانه مسکونی تخریب شده است.

 مقامات سودان روز گذشته اعلام کردند که تعداد قربانیان بارندگی‌های شدید و سیل اخیر در این کشور به 136نفر افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری «سودان دیلی»، عبدالجلیل عبدالرحیم، سخنگوی شورای دفاع مدنی در مورد شمار قربانیان سیل اخیر در سودان گفت که شمار قربانیان جاری شدن سیل به همراه گل و لای در سودان به 136 نفر افزایش یافته و ده ها هزار خانه نیز ویران شده است.

سخنگوی شورای دفاع مدنی در ادامه توضیح داد که اکثر قربانیان سیل اخیر در اثر غرق شدگی یا فروریختن خانه‌های خود یا در اثر برق گرفتگی جان خود را از دست داده­‌اند.

بیشترین قربانیان در شمال استان «کردوفان» واقع در مرکز این کشور ثبت شده است که به گفته مقامات سودانی، این فاجعه به بیش از 120 هزار خانه خسارت وارد کرده است که از این تعداد 54 هزار خانه به طور کامل تخریب شده است.

اغلب باران‌های شدید موسمی بین ماه‌های می تا اکتبر در سودان است که منجر به سیل شدید و آسیب به زیرساخت‌ها و محصولات می گردد.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد «اوچا» در ماه اوت اعلام کرد که بیش از 136000 نفر در اثر سیل آسیب دیده‌اند و ادامه افزود که در مجموع حدود 314500 شهروند سودانی در سال 2021 از بارش­ باران­های موسمی سودان رنج برده‌اند.

سازمان ملل متحد هشدار داده است که جاری شدن سیل  به همراه گل‌ولای در سال 2022 می‌تواند 460000 نفر از شهروندان سودان را مجبور به ترک خانه های خود کند، که این عدد بالاترین رقم در سال های اخیر است.

نظرات بینندگان