arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۵۹۳۱
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۵ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۱

وزیر دفاع انگلیس: حمله پوتین به اوکراین در حال شکست است

وزیر دفاع انگلیس در این بیانیه مدعی شد: «هیچ تهدید و پروپاگاندایی نمی‌تواند این حقیقت را کتمان کند که اوکراین در حال پیروزی این جنگ است. جامعه جهانی متحد و روسیه به یک "مطرود جهانی" بدل می‌شود.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: پس از آنکه ولادیمیر پوتین امروز (چهارشنبه) طی یک سخنرانی از "بسیج نسبی" نیروها در روسیه خبر داد، وزیر دفاع انگلیس در واکنش اعلام کرد که اظهارات جدید رئیس‌جمهوری روسیه بیانگر این است که پوتین خود "پذیرفته" حمله روسیه به اوکراین در حال شکست است.

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه درخصوص "بسیج نسبی" نیروها در کشورش بدین معناست که این رئیس‌جمهور به وعده‌هایش عمل نکرده است.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «پوتین با الحاق غیرقانونی بخش‌هایی از اوکراین به روسیه نشان می‌دهد که خود پذیرفته حمله مسکو به کی‌یف در حال شکست است. رئیس‌جمهوری روسیه و وزیر دفاعش ده‌ها هزار تن از شهروندان خود را به کام مرگ کشانده‌اند.»

وزیر دفاع انگلیس در پایان این بیانیه مدعی شد: «هیچ تهدید و پروپاگاندایی نمی‌تواند این حقیقت را کتمان کند که اوکراین در حال پیروزی این جنگ است. جامعه جهانی متحد و روسیه به یک "مطرود جهانی" بدل می‌شود.»

ولادیمیر پوتین در صحبت‌هایش گفته بود: ارتش ما به عنوان خط مقدم نظامی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر در مقابل کل عملیات نظامی غرب عمل می‌کند. ما برای دفاع از سرزمین خود از بسیج نسبی حمایت می‌کنیم. تاکیدم بر بسیج نسبی است چون فقط برای کسانی است که نیروی ذخیره هستند و به خدمت فراخوانده می‌شوند. این حکم امضا شده است.

نظرات بینندگان