arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۵۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۳ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۱

ادعای ناتو: هیئتی را برای کمک به مقابله با تبعات «حمله سایبری ایران» به آلبانی فرستادیم

«ناتو» مدعی شده روز چهارشنبه هیئتی را برای کمک به مقابله با تبعات «حمله سایبری ایران» علیه آلبانی روانه این کشور کوچک واقع در غرب بالکان کرده است. ائتلاف ناتو مدعی شد معاون دبیر کل این ائتلاف «جیمز آپاتورای» سرپرستی هیئتی را روانه آلبانی کرده تا به مقام‌های نهاد‌های دفاعی و امنیتی این کشور اعلام کنند که آن‌ها در مقابله با این حمله سایبری تنها نیستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «ناتو» مدعی شده روز چهارشنبه هیئتی را برای کمک به مقابله با تبعات «حمله سایبری ایران» علیه آلبانی روانه این کشور کوچک واقع در غرب بالکان کرده است.

ائتلاف ناتو مدعی شد معاون دبیر کل این ائتلاف «جیمز آپاتورای» سرپرستی هیئتی را روانه آلبانی کرده تا به مقام‌های نهادهای دفاعی و امنیتی این کشور اعلام کنند که آنها در مقابله با این حمله سایبری تنها نیستند.

آلبانی چند هفته پیش اعلام کرد روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع می‌کند. این کشور مدعی شد این اقدام را به دلیل انجام یک حمله سایبری از سوی ایران انجام می‌دهد که باعث از کار افتادن وب‌سایت‌های دولتی این کشور شده است.

دولت آلبانی چهارشنبه ۱۶ شهریور ماه ایران را به حمله سایبری به زیرساخت‌های خود متهم کرد. تیرانا با اعلام قطع روابط سیاسی با ایران، به دیپلمات‌های ایرانی مهلت داد تا ظرف ۲۴ ساعت خاک این کشور را ترک کنند. وزارت امور خارجه ایران این اقدام دولت آلبانی را محکوم کرد.

نظرات بینندگان