arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۵۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۳ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۱

 واکنش علیرضا دبیر به صحبت‌های پدر حسن یزدانی: این همه کشتی گیر هستند که می‌بازند و می‌برند؛ شاید پدر آن‌ها هم ناراحت شود، نمی‌توانم جواب همه را بدهم / خدا بیامرز پدر من هم از باختم ناراحت می‌شد

 علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در خصوص اظهارنظر پدر حسن یزدانی و انتقادی که از رییس فدراسیون کرده، اظهار داشت: اگر قرار باشد درباره هر چیزی اظهارنظر کنم. این همه کشتی گیر هستند که می بازند و می برند. شاید پدر آن ها هم ناراحت شود. من نمی توانم جواب همه را بدهم. خدا بیامرز پدر من هم از باختم ناراحت می شد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: رئیس فدراسیون کشتی درمورد حواشی پیرامون قرعه کشی و مسابقات جهانی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

 علیرضا دبیر که به تازگی از مسابقات کشتی قهرمانی جهان در صربستان بازگشته، امروز در مراسم قرعه کشی لیگ حاضر شد و در خصوص مسائل مختلف به صحبت پرداخت. او در ابتدا در مراسم قرعه کشی گفت: من نه می خواهم جهان پهلوان شوم و نه چیزی. هر چیزی هست را صادقانه می گویم. من نه مجیزگوی وزیر هستم و نه دوست دارم رییس هیاتم مجیزگوی من باشد.

رییس فدراسیون کشتی سپس در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره مسائل مختلف صحبت کرد.

7، 8 سال اعتقادی به لیگ نداشتند

دبیر در ابتدا در خصوص لیگ گفت: مراسم قرعه کشی لیگ کشتی است. متاسفانه 7، 8 سالی به لیگ اعتقادی نداشتند، اما ما به خاطر 5، 6 کشتی گیر نمی توانیم درآمد 3، 4 هزار نفر را از بین ببریم. از اول هم محکم گفتم بعد از مسابقات المپیک و جهانی، لیگ برایمان مهم است. سازمان لیگ باید استقلال داشته باشد و حتی به دوستان گفتم باید به فدراسیون پول هم بدهید.

با هر کسی که تخلف کند، برخورد می کنیم

وی در خصوص برخی درگیری ها در جریان لیگ دسته اول کشتی عنوان کرد: من با هر کسی که به کشتی کشور لطمه وارد کند، برخورد می کند. آن فرد می تواند مربی باشد، مغرض باشد یا یک کشتی گیر باشد. چیزی که به من و کمیته انضباطی برمی گردد، محکم می ایستیم. به هر حال یک جایی مربوط به امنیت آن شهر و شهرستان برمی گردد.

قرارداد کشتی گیران باید شفاف باشد

علیرضا دبیر در ادامه گفت: از تیم ها خواهش می کنم که محکم قرارداد ببندند و قرارداد شفاف باشد. حتی قراردادها باید دو، سه ساله شود. از طرف دیگر هم برخی تیم ها پول کشتی گیر را نمی دهند که ما رای می دهیم، اما باید کار در دادگاه پیگیری شود. کشتی گیران خارجی هم می توانند توسط تیم ها جذب شوند و محدودیتی هم نداریم.

ما همچنان بنا را می خواهیم؛ او خودش رفت

رییس فدراسیون کشتی در بخش بعدی در خصوص جدایی محمد بنا از تیم ملی کشتی فرنگی گفت: ما آنجا در خدمت تیم فرنگی بودیم. کشتی فرنگی را باید دو قسمت کنیم؛ قبل از بنا و بعد از بنا. قبل از بنا حسن رنگرز، علی آبادی و چند نفر دیگر داشتیم. بعد از محمد بنا 4 طلای المپیک و چند قهرمان دنیا دارد. خیلی جاها کشتی فرنگی از آزاد هم جلو زده است. کسانی که انتقاد می کنند، کارنامه های خودشان را ببینند. آقای بنا خودش خسته شد. حمید سوریان پیگیری می کرد و محمد بنا گفت من نمی آیم. هنوز هم از او خواهش می کنیم که کنار ما باشد. واقعا در کار خودش استاد و بی نظیر است. حتی می خواستیم رنگرز را انتخاب کنیم، مشورت بنا را هم گرفتیم. او باید افتخار بدهد و کنار ما باشد.

من نباید جواب پدر حسن یزدانی را بدهم

وی در خصوص اظهارنظر پدر حسن یزدانی و انتقادی که از رییس فدراسیون کرده، اظهار داشت: اگر قرار باشد درباره هر چیزی اظهارنظر کنم. این همه کشتی گیر هستند که می بازند و می برند. شاید پدر آن ها هم ناراحت شود. من نمی توانم جواب همه را بدهم. خدا بیامرز پدر من هم از باختم ناراحت می شد. فقط یک چیز کلی بگویم. وقتی یک کلمه از دهانمان درمی آید، باید جوابگو باشیم. درباره خودم می گویم که حرف هایم امیدوار راست باشد. بهتر است در این خصوص از خود یزدانی بپرسید. امیدوارم خدا از ما راضی باشد.

قهرمان جهان باید رزومه مربیگری داشته باشد

دبیر همچنین در رابطه با احتمال تغییر وزن کامران قاسمپور برای المپیک و انتقادات به نبود قهرمانان در کادرفنی گفت: من در حوزه فنی دخالتی نمی کنم و باید در خصوص قاسمپور از درستکار بپرسید.

وی افزود: اگر قرار باشد قهرمان جهان و المپیک مربی تیم ملی شود و کنار تشک باشد، باید بیاید و در باشگاه تمرین دهد. ما همیشه نباید مشورت بگیریم. ما درگیر هستیم و شما نکته ای دارید، بیاید و بگویید. اینجا عباس جدیدی را می بینید و یک روز علیرضا حیدری آمد و کلی حرف های خوب زد. با افتخار بازهم می گویم حمال کشتی هستم.

یک سال گذشت و خبری از پاداش نیست

رییس فدراسیون کشتی در پایان در خصوص پاداش کشتی گیران هم گفت: یک سال از قهرمانی سال قبل بچه ها در جهانی 2021 باقی مانده و هنوز وزارت ورزش پاداش آن ها را نداده است. یک نفر بیاید و پاسخگو باشد.

نظرات بینندگان