arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۶۰۲۸
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۰ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۱

روزنامه تلگراف: لیز تراس در گفتگو با نخست وزیر اسرائیل، احتمال انتقال سفارت انگلیس به بیت المقدس را مطرح کرده

روزنامه تلگراف انگلیس به نقل از منابع آگاه خود گزارش داد که لیز تراس نخست وزیر این کشور در گفتگو با یائیر لاپید نخست وزیر اسرائیل احتمال انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس را مطرح کرده است. این رسانه انگلیسی در ادامه آورده است: تراس در زمان تصدی وزیر خارجه، در جریان رقابت برای رهبری حزب محافظه کار طی نامه‌ای این تعهد را به گروه «دوستان محافظه کار اسرائیل» (یک گروه در پارلمان انگلیس و وابسته به حزب محافظه کار) داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: روزنامه تلگراف انگلیس به نقل از منابع آگاه خود گزارش داد که لیز تراس نخست وزیر این کشور در گفتگو با یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی احتمال انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس را مطرح کرده است.

این روزنامه انگلیسی امروز پنجشنبه نوشت: لیز تراس گفته که ممکن است از دونالد ترامپ (رییس جمهوری سابق آمریکا) پیروی کرده و سفارت انگلیس در اسرائیل را به بیت المقدس منتقل کند.

به نوشته روزنامه تلگراف، تراس در جریان یک دیدار در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به همتای اسرائیلی خود گفته که وی در حال بررسی انتقال سفارت انگلیس از تل آویو به قدس است.

بر اساس این گزارش، یک سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس گفت که تراس به لاپید درباره بررسی موقعیت فعلی سفارت انگلیس در اسرائیل اطلاع داده است.

این رسانه انگلیسی در ادامه آورده است: تراس در زمان تصدی وزیر خارجه، در جریان رقابت برای رهبری حزب محافظه کار طی نامه‌ای این تعهد را به گروه «دوستان محافظه کار اسرائیل» (یک گروه در پارلمان انگلیس و وابسته به حزب محافظه کار) داده است. تراس گفت که اهمیت و حساسیت در مورد این مکان را درک می‌کند.

ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا در سال ۲۰۱۷ با یک تصمیم جنجالی سفارت ایالات متحده را از تل آویو به قدس انتقال داد. در آن زمان بسیاری از کشورها حتی متحدان واشنگتن این اقدام را محکوم و اعلام کردند که از این تصمیم تبعیت نمی‌کنند.

نظرات بینندگان