arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۶۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۲ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۱

لیز تراس: پوتین شدیدا در تلاش است شکست "فاجعه‌بار" در اوکراین را توجیه کند

نخست وزیر انگلیس گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اقدامی نافرجام شدیدا تلاش می‌کند تا شکست‌های "فاجعه‌بار" خود را توجیه کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: نخست وزیر انگلیس در جریان سخنرانی در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد، رئیس جمهور روسیه در اقدامی نافرجام به شدت تلاش می‌کند تا شکست‌های "فاجعه‌بار" خود در اوکراین را توجیه کند.

لیز تراس، نخست وزیر انگلیس "قدرت هدف جمعی" در واکنش به حمله روسیه به اوکراین را تحسین کرد اما هشدار داد که حمایت از اوکراین نباید کاهش یابد.

وی اعلام کرد: متعهد می‌شوم تا زمانی که لازم باشد حمایت نظامی از اوکراین را حفظ کنیم و یا آن را افزایش دهیم.

لیز تراس افزود: اوکراین در حال حاضر تسلیحات جدیدی را از سوی انگلیس دریافت می‌کند که شامل سیستم‌های موشک‌انداز چندگانه می‌شود.

نخست وزیر انگلیس گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اقدامی نافرجام شدیدا تلاش می‌کند تا شکست‌های "فاجعه‌بار" خود را توجیه کند. او با اعزام نیروهای بیشتر به میادین جنگ بر موضع اشتباه خود پافشاری می‌کند. او ناامیدانه در تلاش است تا ردای دموکراسی را بر تن رژیمی که در آن حقوق بشر یا آزادی‌ها رعایت نمی‌شود، بپوشاند. و او همچنان ادعاهای جعلی و تهدیدات نظامی خود را مطرح می‌کند. اما این تلاش‌ها موفقیت‌آمیز نخواهند بود چرا که ائتلاف بین‌المللی و همچنین اوکراین قوی هستند.

لیز تراس در این نشست به رهبران جهان گفت که انگلیس تا سال ۲۰۳۰ میلادی سه درصد از میزان تولید ناخالص داخلی خود را به بودجه دفاعی اختصاص می‌دهد.

وی افزود: در مواجه با اقدامات تهاجمی رو به رشد، ما نشان داده‌ایم که قدرت عمل و عزم راسخ داریم. اما این نباید برای یکبار باشد. این باید به عصر جدیدی تبدیل شود که در آن ما به خودمان، شهروندانمان و این نهاد تعهد بدهیم که تا هر زمان لازم باشد هر کار بتوانیم برای مردمانمان و دفاع از ارزش‌هایمان انجام خواهیم داد.  

نخست وزیر انگلیس در رابطه با ارتباط صریح جنگ اوکراین با بحران انرژی که لندن و کل کشورهای اروپایی با آن مواجه هستند، گفت: ما اطمینان می‌دهیم که اقدامات بی‌پروای بازیگران سرکش در خارج از این منطقه به ما آسیبی نخواهد زد و ما را تسلیم نخواهد کرد. ما ضمن تامین گاز مورد نیازمان از منابع قابل اعتماد، به طرف آینده‌ای مبتنی بر انرژی‌های تجدیدپذیر و هسته‌ای گذر خواهیم کرد.

 

نظرات بینندگان