arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۶۰۶۶
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۵ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۱

مدودف: موشک‌های روسیه سریعتر از حملات ناتو، اروپا و آمریکا را خواهند زد

رئیس‌جمهور سابق و معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه روز پنج‌شنبه اعلام کرد مسکو برای دفاع از مناطقی که قصد الحاق به روسیه را دارند، از هر سلاحی در زرادخانه‌اش، از جمله تسلیحات اتمی، استفاده خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر: معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه با هشدار به آمریکا و غرب در صورت هر گونه حمله احتمالی، بار دیگر تصمیم مسکو برای استفاده از سلاح هسته‌ای را تکرار کرد.
 
«دیمیتری مدودف»، رئیس‌جمهور سابق و معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه روز پنج‌شنبه اعلام کرد مسکو برای دفاع از مناطقی که قصد الحاق به روسیه را دارند، از هر سلاحی در زرادخانه‌اش، از جمله تسلیحات اتمی، استفاده خواهد کرد.
 
مدودف با بیان اینکه همه‌پرسی الحاق مناطق شرقی اوکراین به روسیه انجام خواهد شد و «هیچ راه برگشتی نیست» افزود: نظام غرب و همه شهروندان کشورهای ناتو نیاز دارند درک کنند که روسیه مسیر خود را انتخاب کرده است.
 
وی همچنین افزود: موشک‌های روسیه به صورت بسیار سریع‌تر از حملات احتمالی ناتو به شبه‌جزیره کریمه یا روسیه، به اهداف در اروپا و آمریکا خواهند رسید.
 
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هم دیروز ضمن اعلام «فرمان بسیج محدود نیروهای ذخیره» گفت: هدف غرب تضعیف، تجزیه و نابودی روسیه است و آنها آشکارا گفته‌اند که موفق شدند اتحاد جماهیر شوروی را تجزیه کنند و اکنون زمانِ نابودی روسیه است. پوتین با این حال تأکید کرد: اگر تمامیت ارضی روسیه تهدید شود، روسیه از همه ابزارها و سلاح‌های موجود استفاده خواهد کرد، این بلوف نیست.
 
مقامات محلی شرق اوکراین از جمله جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک و همچنین زاپروژیا و خرسون اعلام کرده‌اند که همه‌پرسی پیوستن این مناطق به روسیه از ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر (یکم تا پنجم مهر) برگزار می‌شود.
 
رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) در نطقی تلویزیونی اعلام کرد که در واکنش به درخواست جمهوری‌های دونباس (دونتسک و لوهانسک) در شرق اوکراین و همچنین به منظور «نازی‌زدایی و غیرنظامی‌کردن اوکراین»، فرمان آغاز «عملیات ویژه نظامی» در اوکراین را صادر می‌کند تا از مردمی که هشت سال مورد سوءاستفاده و نسل‌کشی رژیم کی‌یِف بوده‌اند، حفاظت کند و اوکراین از وجود «نئونازی‌ها» پاکسازی شود.
نظرات بینندگان