arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۶۱۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۸ - ۲۳ تير ۱۳۹۱

سيگار هم گران شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گزارش‌‌ها و مشاهدات ميداني نشان مي‌دهد كه قيمت سيگارهاي توليد داخل در بازار افزايش قابل ملاحظه‌اي يافته است.

به گزارش انتخاب به نقل از ايسنا، بر اين اساس از حدود دو هفته پيش قيمت برخي سيگارهاي توليد داخل مانند بهمن به دليل كاهش عرضه شركت دخانيات در بازار افزايش يافته است. به گفته يكي از فعالان بازار سيگار قيمت سيگار بهمن از كارتني 250 به 500 هزار تومان رسيده است.

او در پاسخ به اين سوال كه دليل افزايش قيمت سيگارهاي توليد داخل در بازار چيست؟ گفت: تصور غالب اين است كه كاهش توليد وعرضه شركت دخانيات باعث افزايش قيمت‌ها در بازار شده است.

اين فعال بازار سيگار در پاسخ به اين سوال كه چرا كيفيت برخي سيگارهاي توليد داخل كاهش يافته است؟ نيز گفت:‌ در اين زمينه نيز به نظر مي‌رسد استفاده از توتون بي‌كيفيت باعث شده كه كيفيت برخي سيگارهاي توليد داخل كاهش يابد.

خبرگزاري ايسنا پيشتر نيز از احتمال افزايش 25 درصدي قيمت سيگارهاي توليد داخل طي تابستان امسال خبر داده بود. اين در حالي است كه فعالان بازار اقدام احتمالي شركت دخانيات ايران در افزايش قيمت سيگارهاي توليد داخل را براي بازار سيگار كشور بسيار مضر توصيف مي‌كنند.

در حال حاضر سيگارهاي توليد داخل رقابت تنگاتنگي با سيگارهاي قاچاق در بازار كشور داشته و هر يك از اين محصولات تلاش مي‌كنند با كنار زدن رقيب سهم خود را در بازار افزايش دهند. شركت دخانيات ايران تاكنون درباره احتمال افزايش قيمت سيگارهاي توليد داخل اظهارنظري نكرده، اما اين شركت در عين حال بر افزايش حجم توليدش در سال جاري تاكيد كرده است.

مصرف سالانه سيگار در ايران سالانه بيش از 60 ميليارد نخ بوده كه بخش قابل توجهي از اين نياز از طريق قاچاق تامين مي‌شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
0
4
(اين شركت در عين حال بر افزايش حجم توليدش در سال جاري تاكيد كرده است.) دست شما درد نکنه اصلا نیاز به افزایش تولید نداریم همین هم زیاد است.این شعار حمایت ازتولید ملی هم به شما هیچ ربطی نداره.
ساره
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
0
3
من از مسولان خواهش میکنم این همه انرژی که برای جمع کردن کروات ها و بی حجابی و جشن های مختلط و لغو کنسرت ها میذارید، رو برای جلوگیری از توزیع و خرید و فروش مواد مخدر و سیگار بذارید و در این راستا هم سعی کنید به جوونها کمک کنید. چون اعتیاد خانمان سوزه و جوونهای ما حیفن به خدا. لطفا در این راستا هم انرژی بذارید و به داد مردم برسید. از انتخاب خواهش میکنم نظرمو تایید کنه شاید یه نفر دید و خوند.
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
2
5
تنها چیزی که گرونیش باعث خوشحالیه من میشه همین مواد مخدر و سیگار هست . انشالله اونقدر گرون بشه هیچکس نتونه بخره و مصرف کنه !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
0
6
من شنیدم به علت تحریم کاغذ سیگار نمی دن.اونم وارداتی هست
نظرات بینندگان