arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۶۴۱۲
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۲ - ۰۳ مهر ۱۴۰۱

معاون رئیس جمهور: توفیقات رئیسی پیام‌ می‌داد که دشمن به دنبال فتنه است؛ متولیان امر باید ابعاد پیدا و پنهان «فتنه اخیر» را روشن کنند

سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رییس جمهور گفت: صادرات نفت که پیش از آن امری سخت و دشوار بود در سال ۱۴۰۰ افزایش یافت و دولت در نهایت به سلامتی از بحران‌های مالی گذشت. سفر‌های خارجی موفقی نیز آقای رئیسی انجام داد که حضور افتخار آمیز در مجمع عمومی سازمان ملل و حضور در اجلاس شانگ‌های و پذیرش کشورمان در این پیمان و دیدار آیت الله رئیسی با روسای جمهور روسیه و چین از نکات مهم این سفر‌ها بود. همه این توفیقات این پیام‌ها را می‌داد که دشمن به دنبال فتنه هستند و متولیان امر باید ابعاد پیدا و پنهان فتنه اخیر را روشن کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: معاون اجرایی رییس جمهور گفت: مردم با وجود مشکلات، سخاوتمندانه به میدان آمدند و دیروز در راهپیمایی های مشهد و تبریز و امروز نیز در تهران و قم و سایر شهرها در برابر فتنه اخیر خوش درخشیدند.

سید صولت مرتضوی شامگاه یکشنبه در جلسه قرارگاه مرکزی دهه پایانی صفر در مشهد افزود: از طرفی براساس اظهارات برخی اعضا احزاب منحله در اقلیم شمالی عراق دیدیم آنها لحظه به لحظه برای این فتنه برنامه ریزی کرده اند اما مردم با وجود همه مشکلات پای این انقلاب ماندند.

وی گفت: اکنون بیانات امام خمینی(ره) که فرمودند؛ " در عصر حاضر مردم ایران برتر از امت اسلامی در حجاز، شام و عراق و کوفه در دوره نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) است" چقدر مصداق پیدا می کند و تایید می شود.

مرتضوی با تجلیل از آگاهی و بصیرت مردم افزود: این موضوع وظیفه ما را در قبال مردم سنگین می کند و اگر جان ناقابل خود را تقدیم ملت کنیم کاری نکرده ایم.

وی همچنین گفت: ۱۳ ماه از فعالیت دولت آقای رئیسی می گذرد، دولتی که کمبودهای مالی زیادی از جمله بدهی سنگین دولت در قبال صدور اوراق خزانه را تجربه کرد، این بدهی که شامل اصل و فرع تعهدات اوراق خزانه بود تا ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ بالغ بر ۷۰۰ هزار میلیارد تومان بود.

معاون اجرایی رئیس جمهور اضافه کرد: برای اولین بار در تاریخ بودجه ریزی کشور، در سال ۱۴۰۰ بودجه جاری نسب به سال قبل آن ۱۰۷ درصد افزایش داشت، یعنی دولت رئیسی با منابع خالی هزینه های جاری زیادی در آغاز کار تعهد داشت.

مرتضوی افزود: آقای رئیسی با توکل به خدا و پشتیبانی ملت و هدایتهای رهبر معظم انقلاب، بدون سیاه نمایی گذشته و ورود به حاشیه ها، وارد متن کار و میدان عمل شد.وی با اشاره به اینکه دولت در سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۸۰ همت (هزار میلیارد تومان) کسری بودجه داشت، افزود: صادرات نفت که پیش از آن امری سخت و دشوار بود در سال ۱۴۰۰ افزایش یافت و دولت در نهایت به سلامتی از بحرانهای مالی گذشت.

معاون اجرایی رئیس جمهور به ۳۱ سفر استانی موفق دولت اشاره کرد و گفت: سفرهای خارجی موفقی نیز آقای رئیسی انجام داد که حضور افتخار آمیز در مجمع عمومی سازمان ملل و حضور در اجلاس شانگهای و پذیرش کشورمان در این پیمان و دیدار آیت الله رئیسی با روسای جمهور روسیه و چین از نکات مهم این سفرها بود.

مرتضوی ادامه داد: همه این توفیقات این پیامها را می داد که دشمن به دنبال فتنه هستند و متولیان امر باید ابعاد پیدا و پنهان فتنه اخیر را روشن کنند.

نظرات بینندگان