arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۶۴۹۱
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۵ - ۰۴ مهر ۱۴۰۱

لوکاشنکو:روسیه و بلاروس بدون ترس ادامه می‌دهند

لوکاشنکو امروز دوشنبه در دیدار با ولادیمیر پوتین همتای روسی خود گفت: تمام دستورالعمل‌هایی که شما به دولت دادید و نحوه تعامل بلاروس با آن را تحلیل کرده‌ام.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: الکساندر لوکاشنکو رییس جمهوری بلاروس در پیامی تلویحی خطاب به کشورهای غربی اعلام کرد که پیش بینی شده مسکو و مینسک سقوط می‌کنند اما دو کشور بدون هیچ ترسی ادامه می‌دهند.

 لوکاشنکو امروز دوشنبه در دیدار با ولادیمیر پوتین همتای روسی خود گفت: تمام دستورالعمل‌هایی که شما به دولت دادید و نحوه تعامل بلاروس با آن را تحلیل کرده‌ام.

وی در این دیدار که در شهر سوچی برگزار شد، افزود: ما عملا هیچ شکستی نداریم. پیش بینی شده که ما سقوط می‌کنیم یا فرو می‌پاشیم اما ما شرکایی پیدا کردیم که به طرز موفقیت آمیز با ما همکاری می‌کنند.

رییس جمهوری بلاروس همچنین تصریح کرد که آینده اروپا وابسته به همکاری با مینسک و مسکو است اما دو کشور تحقیر را تحمل نمی‌کنند.

به نوشته خبرگزاری ریانوستی، پوتین نیز درباره صحبت‌های لوکاشنکو در مورد اینکه بلاروس بدون احترام از سوی غرب با آنها گفتگو نمی‌کند، تاکید کرد که غرب باید با احترام با فدراسیون روسیه رفتار کند. 

ولادیمیر ماکی وزیر خارجه بلاروس در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در پاسخ به سوالی درباره استقرار جنگ افزارهای هسته‌ای روسیه در بلاروس گفت: روسای جمهوری ما مدتی قبل دراینباره و اینکه انواع خاصی از هواپیماها از جمله با ابزارهای مناسب حمل سلاح های هسته‌ای تجهیز و مدرن خواهند شد، صحبت کردند. 

وی همچنین افزود: تمام این‌ها بستگی به رفتار شرکای ما و تهدیدهای فوری برای روسیه و بلاروس دارد. بنابراین اگر چنین گام‌هایی توسط قدرت‌های غربی برداشته شود آنگاه قطعا همراه با روسیه اقدامات کافی انجام خواهیم داد.

نظرات بینندگان