arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۶۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۶ - ۰۴ مهر ۱۴۰۱

چاووش‌اوغلو: نتایج رفراندوم در اراضی اوکراین را به رسمیت نمی‌شناسیم

وزیر امور خارجه ترکیه گفت: «ما گفته‌ایم و همچنان به روسیه می‌گوییم که الحاق کریمه به این کشور را به رسمیت نمی‌شناسیم. ما همچنین نتایج رفراندومی را که در خاک اوکراین در حال انجام است به رسمیت نمی‌شناسیم. ما پیشتر نگرانی و موضع خود را در این خصوص ابراز کرده‌ایم.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: وزیر خارجه ترکیه امروز (دوشنبه) گفت که این کشور نتایج رفراندومی را که در جمهوری‌های خودخوانده دونباس، مناطق خرسون و زاپوریژیا جهت الحاق به روسیه در حال برگزاری است، به رسمیت نمی‌شناسد.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه امروز در توکیو به خبرنگاران گفت: «ما گفته‌ایم و همچنان به روسیه می‌گوییم که الحاق کریمه به این کشور را به رسمیت نمی‌شناسیم. ما همچنین نتایج رفراندومی را که در خاک اوکراین در حال انجام است به رسمیت نمی‌شناسیم. ما پیشتر نگرانی و موضع خود را در این خصوص ابراز کرده‌ایم.»

روز چهارشنبه اعلام شد که جمهوری‌های خودخوانده لوهانسک و دونتسک قرار است ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر برای پیوستن به روسیه رفراندوم برگزار کنند. اکنون رای‌گیری در لوهانسک، دونتسک و همچنین خرسون و زاپوریژیا در جریان است. این رای‌گیری تا فردا ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۲ ادامه دارد.

وزیر خارجه ترکیه در ادامه اظهار کرد: رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه قصد برگزاری گفت‌وگوهایی را با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین دارد.

وی همچنین افزود که طی روزهای آینده رئیس‌جمهوری ترکیه مکالمه تلفنی با پوتین خواهد داشت. چاووش‌اوغلو گفت: رئیس‌جمهور ما با پوتین و زلنسکی گفت‌وگو خواهد کرد. ما نسبت به برگزاری چنین نشستی در تلاش هستیم.

وزیر خارجه ترکیه مشخص نکرد که آیا این گفت‌وگوها به صورت تلفنی یا حضوری خواهند بود.

نظرات بینندگان