arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۶۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۰۸ - ۰۵ مهر ۱۴۰۱

زلنسکی: دونتسک اولویت اصلی اوکراین است

ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفت: دونتسک اولویت اصلی اوکراین است زیرا این شهر یکی از اهداف مهم روسیه است. زلنسکی وضعیت نظامی در منطقه دونتسک در شرق اوکراین را دشوار توصیف کرد و گفت که وضعیت در منطقه دونتسک شدید است، ما هر کاری می کنیم تا فعالیت دشمن را مهار کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفت: دونتسک اولویت اصلی اوکراین است زیرا این شهر یکی از اهداف مهم روسیه است.

به گزارش رویترز، زلنسکی دوشنبه شب وضعیت نظامی در منطقه دونتسک در شرق اوکراین را دشوار توصیف کرد و گفت که وضعیت در منطقه دونتسک شدید است، ما هر کاری می کنیم تا فعالیت دشمن را مهار کنیم.

به نوشته رویترز، از زمان ورود نیروهای روسی به اوکراین در اواخر فوریه، آنها تقریباً تمام منطقه لوهانسک را اشغال کرده اند و به آرامی در منطقه دونتسک - دو استانی که دونباس را تشکیل می دهند - در حال پیشروی هستند.

با این وجود برخی رسانه‌های حامی اوکراین ادعا کرده اند که کی‌یف یک ضدحمله گسترده را در این ماه علیه روسیه انجام داده و نیروهای مسکو در قسمت شمال شرقی به عقب رانده شده اند. وزارت دفاع انگلیس نیز مدعی شده است، نیروهای اوکراینی طی یک هفته گذشته پل‌های کلیدی در اطراف رود اوسکیل در خارکیف را به دست گرفتند.

رئیس جمهور روسیه در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

در ۲۳ فوریه (۴ اسفند) و تنها یک روز پیش از آغاز جنگ اوکراین، شورای اتحادیه اروپا در واکنش به این اقدام نخستین بسته تحریمی را علیه روسیه تصویب کرد.

پوتین روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

نظرات بینندگان