arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۶۵۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۰۵ مهر ۱۴۰۱

امیرعبداللهیان به وزیر خارجه کوبا: میز مذاکره را ترک نخواهیم کرد

وزیر امور خارجه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با برونو رودریگز وزیر خارجه کوبا ملاقات کرد و در زمینه برجام گفت: چنانچه دولت آمریکا اراده‌ای برای اتخاذ تصمیم داشته باشد، حصول توافق دور از دسترس نخواهد بود اما آمریکا تاکنون قادر به اتخاذ تصمیم واقع‌بینانه نبوده است. ما میز مذاکره را ترک نخواهیم کرد. دیپلماسی به‌خوبی کار می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: وزیر امور خارجه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با وزیر خارجه کوبا ملاقات و درباره موضوعات مورد علاقه طرفین از جمله مناسبات دوجانبه و تحولات بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

حسین امیرعبداللهیان در دیدار «برونو رودریگز»، با مرور آخرین روند تحولات در روابط دوجانبه جمهوری اسلامی ایران با کوبا بویژه در زمینه همکاری تولید واکسن، بر لزوم پیگیری و اجرای تمامی‌توافقات طرفین تاکید کرد.

وزیر امور خارجه اقدام کشورهای غربی در توسل به شیوه‌های گوناگون برای مداخله در امور داخلی کشورها از جمله ایران و کوبا به بهانه‌های مختلف و تحریک احساسات مردم را محکوم کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران مهارت لازم را در مهار و مقابله با این‌گونه مداخله‌گری خارجی و سوءاستفاده از احساسات مردمی دارد.

امیرعبداللهیان با اشاره به آخرین تحولات در زمینه برجام گفت: چنانچه دولت آمریکا اراده‌ای برای اتخاذ تصمیم داشته باشد، حصول توافق دور از دسترس نخواهد بود اما آمریکا تاکنون قادر به اتخاذ تصمیم واقع‌بینانه نبوده است. ما میز مذاکره را ترک نخواهیم کرد. دیپلماسی به‌خوبی کار می‌کند.

وزیر خارجه کوبا نیز در این ملاقات بر عزم و اراده رهبری کشورش برای توسعه مناسبات با ایران تاکید کرد.

برونو رودریگز همچنین ضمن حمایت از افزایش تماس‌ها و سفرها بین مقامات دو کشور، از وزیر امور خارجه کشورمان برای سفر به‌ هاوانا و گفت‌وگو درخصوص گسترش مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای دعوت کرد و بر موضع حمایتی کشورش از ایران در تعمیق همکاری‌ها در حوزه‌های گوناگون و مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کرد.

نظرات بینندگان