arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۶۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۵ - ۰۶ مهر ۱۴۰۱

مسکو: واشنگتن به دنبال تحریک روسیه برای استفاده از سلاح اتمی است

ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد: آمریکا برای کشاندن روسیه به سمت استفاده از سلاح هسته‌ای، هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد و از هر حربه‌ای استفاده می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد: آمریکا برای کشاندن روسیه به سمت استفاده از سلاح هسته‌ای، هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد و از هر حربه‌ای استفاده می‌کند.

به گزارش تاس، «ماریا زاخاروا» در یک برنامه رادیویی گفت: واشنگتن بدون هیچ حد و مرزی تمام حربه‌های خود را برای وادار کردن مسکو به استفاده از برنامه‌ها هسته‌ای به کار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها با صحنه‌سازی و فریبکاری به دنبال کشاندن مسکو به سمت سلاح‌های هسته‌ای هستند خاطر نشان کرد: به طور یقین آن‌ها اهداف خرابکارانه دارند.

زاخاروا با اشاره به اینکه از طرف مسکو تاکنون چندین بار برای برگزاری گفت‌وگوها با ایالات متحده اقدام شده است، تصریح کرد: این درحالی است که اقدامات واشنگتن جهان را در آستانه یک فاجعه قرار داده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادامه داد: در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان و همچنن در جریان دیدارها نیز به این موضوع اشاره شد. "همه بر این مساله اذعان دارند که در این بحران سیستمی- اقتصادی، ایدئولوژیکی و سیاسی - واشنگتن پا را از حد فراتر گذاشته است."

اصول رسمی دفاعی روسیه به نظامیان این کشور اجازه می‌دهد در صورت مورد تهدید قرار گرفتن توسط سلاح های کشتار جمعی یا وجود تهدیدی که موجودیت این کشور را تهدید کند از سلاح اتمی استفاده کند.

تصمیم گیری درباره استفاده از سلاح اتمی در روسیه برعهده ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور است. پوتین در اوایل شروع جنگ اوکراین، نیروهای بازدارنده هسته‌ای روسیه را به حالت آماده باش درآورد.

روز گذشته «دیمیتری مدودوف» رئیس جمهوری سابق روسیه گفت که کشورش طبق دکترین هسته‌ای خود و در صورت نیاز، حق دارد تا از خود با سلاح های هسته‌ای دفاع کند و درصورتی که تحت فشار زیاد باشد، قطعا این گزینه یک بلوف نخواهد بود.

نظرات بینندگان