arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۲ - ۲۴ تير ۱۳۹۱

بلاتکلیفی پروژه "ناصر حجازی"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
همسر ناصر حجازی از انصراف حسن فتحی از ساخت مستند زندگی این ورزشکار خبر داد و مازیار میری را به‌عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی برای کارگردانی این فیلم مستند معرفی کرد.

بهناز شفیعی همسر زنده‌‌یاد ناصر حجازی با اعلام این خبر با انتقاد از حسن فتحی مبنی‌بر انصراف این کارگردان از ساخت مستند زندگی این ورزشکار گفت: طبق صحبت‌های انجام شده با آقای فتحی قرار بر این بود که فیلم مستند زندگی ناصر حجازی را ایشان بسازند. در همان صحبت اولیه فتحی گفت که سریال "زمانه" را هم برای شبکه اول سیما در حال ساخت دارد.

وی افزود: به همین دلیل قرار شد پس از پایان ساخت این سریال، مستند زندگی حجازی را آغاز کند. ولی متاسفانه حسن فتحی در ارائه پاسخ روشن مبنی‌بر اینکه چه زمانی کار سریال را به پایان می‌رساند، ساخت پروژه را به تاخیر انداخت و در نهایت پس از شش ماه انتظار خبر از انصراف از ساخت این مستند داد.

شفیعی در ادامه گفت: پس از اعلام نهایی آقای فتحی با کارگردان‌های دیگری چون کیانوش عیاری به مذاکره نشستیم که ایشان هم گفتند سریالی در دست ساخت دارند که تصویربرداری آن شش ماه به طول می‌انجامد و پس از آن مستند ناصر را می‌سازد. اما زمانی که عیاری اعلام کرد بسیار دیرهنگام بود و بنده اصرار دارم که این فیلم تا آذرماه که سالگرد تولد ایشان است ساخته شود.

همسر زنده ‌یاد ناصر حجازی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به مذاکرات اولیه که با مازیار میری برای ساخت این مستند گفت: به‌واسطه یکی از دوستان صحبت ابتدایی با مازیار میری مبنی‌بر ساخت این مستند انجام شده ولی هنوز پاسخ قطعی از سوی میری ارائه داده نشده‌است و همچنان با وسواس دنبال کارگردانی می‌گردم که توانایی ساخت این مستند را داشته باشد.

شفیعی در پاسخ به این سئوال که چه ساختاری را برای ساخت این مستند در نظر دارد گفت: هر کارگردانی نمی‌تواند این مستند را بسازد چرا که در درجه نخست باید آشنایی و علاقه به فوتبال داشته باشد از همین رو کارگردان‌های کارکشته اگر به فوتبال علاقه نداشته باشند نمی‌توانند از پس ساخت این مستند برآیند.

وی در پایان افزود: پیش از این کیومرث پوراحمد دوست داشت این مستند را بسازد اما به دلیل عدم آشنایی و علاقه به فوتبال از ساخت آن منصرف شد. ساختار این مستند به گونه‌ای است که هیچ بازیگری به جای ناصر بازی نمی‌کند بلکه یک روای با پیشکسوتان فوتبال درباره حجازی صحبت کند.


منبع: خبرگزاری مهر
نظرات بینندگان