arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۴ - ۲۴ تير ۱۳۹۱

گذراندن پیش‌دانشگاهی اجباری نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس نظام فعلی آموزشی، دوره اخذ دیپلم، 11 سال است و تا 6 سال دیگر، دانش‌آموزان می‌توانند پس از گذراندن 96 واحد درسی در پایه سوم دبیرستان، دیپلم بگیرند
 
ابراهیم سحرخیز، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا در مدارس سال چهارم دبیرستان داریم یا پیش‌دانشگاهی؟» اظهار داشت: نظام جدید آموزشی از سال تحصیلی جدید اجرایی می‌شود اما نظام فعلی آموزشی تا 6 سال دیگر حاکم خواهد بود.

وی توضیح داد: فعلاً با احتساب سال تحصیلی جدید تا 6 سال آینده پیش‌دانشگاهی وجود خواهد داشت اما ساختمانی به نام پیش‌دانشگاهی نداریم و پیش‌دانشگاهی به دبیرستان‌ها انتقال یافته و سال چهارم ایجاد شده است.

* دیپلم ایران 6 سال دیگر 12 ساله می‌شود

سحرخیز اضافه کرد: بر اساس نظام فعلی آموزشی، دوره اخذ دیپلم، 11 سال است و تا 6 سال دیگر، دانش‌آموزان می‌توانند پس از گذراندن 96 واحد درسی در پایه سوم دبیرستان، دیپلم بگیرند و اگر خواهان گرفتن مدرک پیش‌دانشگاهی بودند، باید 24 واحد را بگذرانند تا مدرک پیش‌دانشگاهی را اخذ کنند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزانی که امسال به پایه ششم ابتدایی می‌روند، سه سال دوره راهنمایی یا متوسطه اول را می‌خوانند و سه سال نیز دوره متوسطه دوم را می‌گذرانند و دیپلم می‌گیرند که دیپلم این دانش‌آموزان، 12 ساله خواهد بود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر تنها پیش‌دانشگاهی به دبیرستان منتقل شده است و کتاب‌ها و ساعات آموزشی تغییری نکرده است که برخی به آن، پیش‌دانشگاهی و برخی نیز سال چهارم دبیرستان می‌گویند.

وی تأکید کرد: پیش‌دانشگاهی یا سال چهارم دبیرستان به هیچ عنوان اجباری نیست و دیپلم ایران بعد از 6 سال، 12 ساله می‌شود.


منبع: خبرگزاری فارس
نظرات بینندگان