arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۴ - ۲۴ تير ۱۳۹۱

نماینده ولی فقیه در سپاه: در آستانه فتح خیمه معاویه هستیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده ولی فقیه در سپاه می‌گوید در شرایط حساس و دقیقه 90 و در آستانه فتح خیمه معاویه هستیم، مردم باید بیش از گذشته صبر و استقامت داشته باشند.

هجدهمین نشست سالیانه فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی سپاه از صبح امروز با حضور دریادار علی فدوی فرمانده این نیرو و حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه و برخی فرماندهان و مسئولان عالیرتبه سپاه پاسداران در مشهد آغاز شد.
حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه در شرایط حساس و دقیقه 90 به سر می‌بریم گفت:ما در آستانه فتح خیمه معاویه هستیم، مردم باید بیش از گذشته صبر و استقامت داشته باشند و ما باید آستانه صبر مردم را بالا ببریم.

اهم صحبت‌های حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی در ادامه به نقل از فارس می آید:

در مفهوم ولایت دو عنصر پیوستن و گسستن تعبیه شده پیوستن به ولایت الله و گسستن از ولایت غیر الله این دو عنصر در کلمه توحید گنجانده شده است.مفهوم ولایت منحصر در همین دو عنصر است و عنصر سوم و منطقه بی طرف وجود ندارد وقتی حق و باطل در برابر هم قرار گرفتند آدم باید در جرگه حق قرار بگیرد و الا باطل است.
 
-         ولایتمداری چند بعد دارد؛ بعد اول بعد اعتقادی است همه کسانی که در بحث ولایتمداری و ولایت پذیری شبهه دارند قطعا مشکلاشان در پایه و اعتقاد به ولایت الله است.
 
-         برخی از سیاسیون ما در اوج عزت سقوط آزاد کردند و در قبال فتنه مهر سکوت بر دهانشان زدند مشکل این افراد کجا است؟
 
-         پیوند عاطفی و معنوی و بغض نسبت به دشمن و همچنین بعد رفتاری و عملیاتی از دیگر این ابعاد است.ما شاهد بودیم که جبهه حزب الله می‌گفت استقلال آزدای جمهوری اسلامی و حزب شیطان می‌گفت استقلال آزادی جمهوری ایرانی؛ برخی در کلام ولایتمدار هستند ولی در عمل ولایت پذیر نیستند.
 
-         یکی از ابعاد مدیریت حضرت آقا این است که ایشان مایلند خود فرماندهان انگیزه را برای کار پیدا کنند و چیزی را تحمیل نمی‌کنند و وقتی تدبیر رهبری بر این شد که نیروی دریای سپاه به بندر عباس برود انجام این کار اوج تعبد بود.
 
-         شرایط حساسی است و در دقیقه 90 به سر می‌بریم ما در آستانه فتح خیمه معاویه هستیم. مردم باید بیش از گذشته صبر و استقامت داشته باشند و ما باید آستانه صبر مردم را بالا ببریم.
 
سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه نیز در حاشیه برگزاری هجدهمین همایش سالانه این نیرو با بیان اینکه توان موشکی ایران نسبت به گذشته گسترش فراوانی پیدا کرده است، گفت:  چیزی که آمریکا از توانمندی ایران می‌داند خیلی کمتر از چیزی است که نمی‌داند.
وی افزود: دلیل اینکه آمریکایی‌ها به تحریم‌ها و شیطنت‌های اقتصادی روی آورده‌اند این است که نمی‌توانند از فشار نظامی بهره بگیرند. اگر استکبار و آمریکا بتواند با اقدامی نظامی اهدافش را جلو ببرد قطعاً همین کار را می‌کند.
 
اهم صحبت های سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه نیز در این گردهمایی در ادامه می آید:
-         اینکه آمریکا تمام توان خود را در تحریم‌های نفتی و اقتصادی گذاشته برای این است که با روند نظامی در برابر جمهوری اسلامی ایران به نتیجه نخواهد رسید.
         
-         مسئولین مختلف کشورمان موضع ایران درباره بستن تنگه هرمز را اعلام کرده‌اند و جمهوری اسلامی توانمندی آنچه را که عنوان کرده نه تنها در حال حاضر بلکه در زمان جنگ هم داشته است.
         
-         این برای اولین بار نیست که ما در شرایط سخت اقتصادی و تحریم نفتی قرار می‌گیریم و باید توجه داشت توانمندی نظامی فعلی ایران قابل مقایسه با زمان جنگ تحمیلی نیست.  وقتی در اواخر جنگ ناو یک میلیارد دلاری آمریکا و بالگردهای آن منهدم شد طبیعی است که با توجه به توانمندی فعلی نیروی دریایی سپاه اقتدار کاملی در منطقه تنگه هرمز و خلیج فارس داشته باشیم و تمکین از سوی آمریکایی‌ها در خلیج فارس صورت می‌گیرد که اگر به قوانین بین‌المللی و هشدار‌های سپاه تمکین نکنند عواقب بسیار بدی برای آنها خواهد داشت و ما نیز هیچ وقت عدم تمکین از آنها در تنگه هرمز و خلیج فارس نمی‌بینیم.
 
-         ورود ناو آمریکایی به خلیج فارس یک امر عادی و طبیعی است و بنا بر نیازمندی‌های آمریکا از لحاظ سیاسی ـ امنیتی و اقتصادی در کشور خود برخی مواقع خبر ورود ناوها را منعکس می‌کنند و متاسفانه رسانه‌های داخلی ما هم به تبع آن اخبار را منتشر می‌کنند در حالی که منشاء خبر منطقه ما تنگه هرمز و خلیج فارس است.شاید ده‌ها بار ناو آمریکا وارد و خارج خلیج فارس شود ولی آنها خبری منعکس نکنند اما یک بار بنا برنیازشان همه رسانه‌های آمریکا خبر ورود ناو را منتشر می‌کنند و شاید چون 11 جولای تاریخ رسمی دور جدید تحریم‌ها علیه ایران بود آمریکایی‌ها احساس کردند خبر ورود ناوشان را منتشر کنند.
 
-         تعریفی که از توان دریایی در نیروی دریایی سپاه وجود دارد با تعریفی که در دنیا با روال معمول وجود دارد متفاوت است. ما هم منطقه نبرد و هم قواعد نبرد را خودمان تعریف کرده‌ایم. دنیا وابستگی بدون جایگزین به منطقه ما دارد.
 
-         امکان درگیری ایران و آمریکا به میزان حماقت غربی‌ها بستگی دارد.
 
-         توانمندی اینکه تنگه هرمز به صورت کامل در اختیار ما قرار بگیرد و حتی یک قطره نفت نیز از آن عبور نکند از زمان جنگ در اختیار نیروی دریایی سپاه بوده ولی اینکه این امر به کار گرفته شود یک امر ثانوی است اگر قرار باشد امنیت برای همه غیر از جمهوری اسلامی برقرار باشد قطعا اوضاع به این صورت نخواهد ماند.
 
-          نیروهای ویژه نیروی دریایی سپاه بر روی تمام کشتی‌های جمهوری اسلامی ایران در اقیانوس هند، شرق و غرب آن برای جلوگیری از هرگونه تحرک حضور دارند.و این حضور نیروی دریایی سپاه در آب‌های آزاد گسترش پیدا خواهد کرد.
نظرات بینندگان