arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۷۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۹ - ۲۴ تير ۱۳۹۱

آیا سرویس تصویری "رایتل" با تلفن‌هاي آيفون کار نمی کند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
طي روزهاي گذشته و پس از راه‌اندازي اولين سرويس‌هاي ارتباطات تصويري مبتني بر ديتا و اپراتور، اين موضوع مطرح شده كه ارتباط تصويري رايتل در تلفن‌هاي هوشمند به ويژه آيفون برقرار نمي‌شود و به برخي مشتركان داراي تلفن هوشمند آيفون در صورت تماس با خدمات تماس اين اپراتور گفته شده است كه اين سرويس بر تلفن‌هاي آيفون برقرار نمي‌شود. اما در اين رابطه مدير كل برند و ارتباطات رايتل گفته بود: امكان برقراري ارتباط تصويري با تلفن‌هاي هوشمند است و شايد موفق نشدن برخي براي برقراري ارتباط مشكل فني آن‌ها باشد.

شاهين آرپناهي گفته بود كه مشتركان تلفن هوشمند هنگامي كه از مزاياي 3G استفاده مي‌كنند متوجه امكانات اين ارتباط خواهند شد.

مدير كل برند و ارتباطات رايتل امروز دراين باره به ايسنا توضيح داد كه اساساً تماس تصويری خود به دو نوع «مبتنی بر شبکه» و «مبتنی بر ديتا» (نرم افزاری) دسته‌بندی می‌شود. گوشي‌هاي آيفون مانند بسياری ديگر از گوشی‌های هوشمند موجود در بازار اساساً فاقد گزينة تماس تصويري مبتنی بر شبکه هستند و نه فقط با سيم‌كارت رايتل بلكه با سيم‌کارت هيچ اپرتور ديگری در دنيا نيز نمي‌توان با آن‌ها ارتباط تصويري به معنای متداول يعنی مبتنی بر شبکه برقرار كرد که اين موضوع دلايل خاص خود را نيز دارد.

آرپناهي بيان كرد: ارتباط تصويري مبتني بر ديتا گزينه ديگری است که امکان آن در اين نوع گوشی‌های هوشمند فراهم شده است. آنچه مهم است و بر آن تائيد مي‌شود اين است که رايتل با تمامی گوشی‌های حمايت ‌کننده 3G و از جمله کليه گوشیهای هوشمند موجود در بازار از جمله آيفون همخواني کامل دارد، اما طبيعتاً نمی‌توان انتظار داشت که گزينه‌ای که در يک نوع گوشی وجود ندارد با سيمکارت رايتل در آن گوشی بوجود بيايد!

او در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه انتظار از رسانه‌ها اين است که در اين موضوعات شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی صحيح کنند، تاكيد كرد كه فعالان رسانه‌يی اين حوزه قاعدتاً از اين ميزان اطلاعات فنی برخوردارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
0
3
من تست کردم ارتباط تصویری با سیم کارت دایمی رایتل پارازیت داره.البته مشخص نیست که ایراد از اپراتوره یا این نوع پارازیت هم به پارازیتها اضافه شده!
نظرات بینندگان