arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۷۲۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۰۱ - ۲۵ تير ۱۳۹۱

خواهرزاده خاتمی: خاتمی کاندیدای ریاست جمهوری نمی شود / از ناطق حمایت نمی کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هاشمي رفسنجاني  نمي تواند رهبر اصلاح طلبان شود و نمي توان از ايشان هم انتظار داشت که يک اصلاح طلب تمام عيار  باشد .

به گزارش «انتخاب» ؛ محمدرضا تابش چهره شاخص اصلاح طلب در گفتگو با آريا  مي گويد:مشکل اصلاحات رهبري نيست بلکه مشکل اين جريان اين است که زمينه حضور اصلاح طلبان در عرصه سياسي کشور فراهم نيست.
وي تاکيد مي کند:اصلاح طلبان براي رهبري خود مشکلي ندارند در واقع اگر حاکميت شرايط را فراهم کند ، اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهوري يازدهم حضور خواهند داشت و بر سر ليدري نيز اتفاق نظر خواهند داشت.
نماينده مجلس نهم  درباره رهبري خاتمي و عبدالله نوري بر جريان اصلاحات مي افزايد: بايد ديد کدام يک از گزينه هاي مطرح شده براي رهبري جريان اصلاحات از مقبوليت و محبوبيت مردمي بيشتري برخوردارند  لذا هر کس مقبوليت بيشتري داشت بهتر مي تواند اين جريان را رهبري کند .
وي با تاکيد بر اين مطلب که شرايط حاضر را براي حضور اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهوري فراهم نمي بينم،ابراز عقيده کرد: در واقع بايد شرايطي فراهم شود که شخصيت هاي اصلاح طلب بتوانند وارد فعاليت هاي انتخاباتي شوند همچنين شرايط براي فعاليت رسانه هاي اصلاح طلب نيز بايد فراهم شود به طوري که در مظان اتهام قرار نگيرند و مطالب خود را بتوانند آزادانه مطرح کنند. زيرا تشکل هاي مردمي و صنفي اين طيف نمي توانند فعاليت کنند و حتي هنرمندان اصلاح طلب نيز محدويت هايي براي فعاليت دارند در واقع بايد شرايطي فراهم شود که اصلاح طلبان پس از برگزاري ميتينگ هاي انتخاباتي  از امنيت برخوردار باشند و پس از جلساتشان انگ نخورند و تهديد نشوند.

هاشمي رفسنجاني يک اصلاح طلب تمام عيار نيست

تابش درباره  نزديکي هاشمي رفسنجاني با اصلاح طلبان خاطرنشان مي کند:هاشمي رفسنجاني شخصي تاثير گذار و موثر در طول انقلاب اسلامي بوده است و در بين گارگزاران و مردم از موقعيت خوبي برخوردار است البته درست است که اخيرا مواضع ايشان به مواضع اصلاح طلبان نزديک بوده است اما اينگونه نيست که ايشان رهبر اصلاح طلبان شود در واقع شخصيت ايشان محترم است  و حضور ايشان مي تواند در صحنه سياسي کشور بسيار کارساز باشد، البته به شرط اينکه محدويت هايي که براي هاشمي نيز وجود دارد برداشته شود اما همانطور که اشاره کردم آقاي هاشمي رفسنجاني  نمي تواند رهبراصلاح طلبان شود و نمي توان از ايشان هم انتظار داشت که يک اصلاح طلب تمام عيار  باشد .

مجموعه اصلاح طلبان از ناطق نوري حمايت نمي کنند
اين نماينده اصلاح طلب  درباره ائتلاف ميان اصلاح طلبان  و اصولگرايان اظهار مي دارد:مشي اصلاح طلبان به عنوان يک جبهه سياسي اين نيست که با طيف اصولگرايان ائتلاف کند زيرا هر حزب مرامنامه و اساسنامه اي دارد که در جهت تحقق برنامه هاي خويش تلاش مي کند لذا ائتلاف براي حمايت تشکيلاتي اصلاح طلبان از نامزد اصولگرا را بعيد مي دانم.
وي با تاکيد بر اين مطلب که اصلاح طلبان مي توانند به صورت فردي از يک نامزد اصولگرا حمايت کنند ،مي افزايد:اما اينکه اصلاح طلبان بخواهند به صورت تشکيلاتي از نامزدهاي اصولگرا مثل ناطق نوري حمايت کنند با تمام احترامي که براي ايشان قائل هستم اينگونه نخواهد بود که مجموعه اصلاح طلبان و تشکيلات اين طيف از ناطق نوري حمايت کنند .
تابش درباره احتمال کانديداتوري خاتمي در انتخابات رياست جمهوري يازدهم نيز تصريح مي کند:خاتمي در بين نيروهاي ارزشي و روشنفکر  بيش از ديگران مقبوليت و محبوبيت دارد در واقع با توجه به محبوبيت مردمي که ايشان دارند در صورت کانديداتوري موفق خواهند بود  اما بعيد مي دانم شخص آقاي خاتمي تمايلي براي کانديداتوري رياست جمهوري يازدهم  داشته باشد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
0
1
پس از 8 سال و فشارها و فلاكتهايي كه بر سر مردم آمده است علي رغم بالاترين درآمدهاي نفتي تاريخ ايران و خبرهاي منفي و نگران كننده اي كه ديگر هر روزه شده است . اغلب مردم ايران. تشنه يك دولت اصلاح طلب هستند كه آشفتگيها را سر و ساماني دهد و عزت از دست رفته ايرانيان را در سطح جهاني . برگرداند.
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
0
1
در دوران خاتمي. رييس جمهور فرانسه به احترام خاتمي كه نماينده ملت ايران بود پروتكل تشريفاتي كاخ اليزه را علي رغم انتقادهاي داخلي. زير پا مي گذارد كه كم سابقه بوده است ولي در دوران دولت نهم و دهم. كشورهاي همسايه كه 50 سال نيست تشكيل شده اند براي ما شاخ و شانه مي كشند! و بر تن سرباز صفرهاي متجاوز به خاكمان. رييس جمهور كشورمان. كت و شلوار مي كند....
ببينيد تفاوت عزتمندي از كجاست تا به كجا...؟
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
0
1
خط توليد خودروهاي نسبتا باكيفيت و پرطرفداري مثل خانواده پژو مثل 206 و 207 و پارس و... و خانواده رنو مثل مگان و تندر و ... در زمان دولت اصلاحات به خاطر رابطه نسبتا خوب با كشورهاي غربي ايجاد شد و ما توانستيم بعد از دهه ها در سال 83. پيكان را از مدار توليد خارج كنيم.
اين نمونه اي در خودروسازي است. مطمئنا در رشته هاي ديگر صنعت و فن آوري هم . چنين پيشرفتهايي را داشته ايم. اما حيف كه اين مسير رشد و توسعه متوقف شد. نمونه بارزش را در صنعت نفت و ركود عميق و به كما رفتن عسلويه و راكدماندن پروژه ها و عقب افتادگي هر روزه از قطر مشاهده مي كنيم.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
0
1
تورو خدا بگویید بشود!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
0
1
امیدوارم سید بزرگوار به دنبال ریاست جمهوری نباشد بلکه به فکر اصلاحات واقعی باشد
نظرات بینندگان