arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۷۳۷۴
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۲ - ۱۱ مهر ۱۴۰۱

راه اندازی دو اسکله گردشگری در کیش و بوشهر برای جام جهانی قطر

معاون سازمان بنادر گفت: دو اسکله گردشگری در بوشهر و کیش برای جابه جایی مسافران جام جهانی به سمت قطر راه اندازی کرده ایم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باشگاه خبرنگاران:معاون سازمان بنادر گفت: دو اسکله گردشگری در بوشهر و کیش برای جابه جایی مسافران جام جهانی به سمت قطر راه اندازی کرده ایم.

علی نازی گفت: توسعه ساخت کشتی در دهه ۸۰ و۹۰ با ساخت سه فروند کشتی اقیانوس پیما با توان متخصصان داخلی مورد توجه بوده است.

او می‌گوید: صنعت دریایی ایران به درجه‌ای از خودکفایی رسیده است که هرگز زمین گیر نمی‌شود که ناشی از فداکاری دریانوردان است.

علی نازی گفت: سازمان بنادر به عنوان مرجع دریایی حاکمیت در هر شرایط اهداف خود را در راستای منافع ملی دریایی و حفظ و اقتدار دریایی تنظیم می‌کند.

او گفت: شعار سازمان آیمو در سال ۲۰۲۲ بهره گیری تکنولوژی سبز بوده که با سرعت بالایی در حال رشد است بنادر و کشتی و طراحی با کشتی با راندمان بالا مطرح شده است.

او بیان کرد: استفاده از سوخت کم سولفور در حوزه بین الملل الزامی شده که با استفاده از پالایشگاه ایرانی و توان متخصصان ایرانی تهیه شده است . در راستای توصیه رهبری تولید دانش بنیان سازمان بنادر مجهز به تکنولوژی شده که ایمنی کشتی را به صورت برخط کنترل می‌کند.

او گفت: ۶۱۸ دوره آموزشی و سه هزار سند صادر شده و ۲۲۳ کارورز در کشتی ایرانی کسب تجربه کرده اند در سال گذشته با مشارکت ذینفعان ۱۰ سند و ۸۷ بیانیه برای حمایت از مواضع کشور در سازمان ایمو ثبت شده است. برای حفظ ارائه تسهیلات برای تعمیر کشتی‌های مسافری استاندارد در اولویت قرار گرفته است.

معاون سازمان بنادر می گوید: همچنین دو اسکله مسافری و دریایی در بوشهر و کیش به سمت قطر برای جابه جایی مسافران جام جهانی راه اندازی کرده ایم تا از این طریق مسیر حرکت به قطر تسهیل شود.

امشب مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی با حضور وزیر راه وشهرسازی و رئیس کمیسیون عمران مجلس و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و فرماندهان دریایی کشور برگزار شد.

نظرات بینندگان