arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۷۶۲۸
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۸ - ۱۳ مهر ۱۴۰۱

احمد خاتمی: دین ما از سیاست جدا نیست / کسانی در شورای عالی معتقدند بسیج در مدرسه حوزه علمیه باشد به شرطی که وقت درسی طلبه ها را نگیرد

احمد خاتمی روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت ۴۰۰شهید روحانی مازندران در ساری با بیان این که اعتقادات؛ اخلاق و احکام را همواره در رفتار‌های خود لحاظ کنیم؛ موضوع مهمی که در اغتشاشات اخیر نیز به این موارد توجه نشده است؛ افزود: نظارت بر درس خوانی طلبه‌ها را باید جدی بگیریم؛ عنصر مباحثه بین طلبه‌ها نیز باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: عضو فقهای شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران گفت که رهنمود های انقلاب فصل الخطاب چگونگی رفتار با اغتشاش گران است.

حجت الاسلام سید احمد خاتمی روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت ۴۰۰شهید روحانی مازندران در ساری با بیان این که اعتقادات ؛اخلاق و احکام را همواره در رفتارهای خود لحاظ کنیم ؛موضوع مهمی که در اغتشاشات اخیر نیز به این موارد توجه نشده است؛ افزود :نظارت بر درس خوانی طلبه ها را باید جدی بگیریم؛ عنصر مباحثه بین طلبه ها نیز باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد .

وی با اظهار این که مدیران مدارس علمیه و واحد های مربوطه باید زیر نظر داشتن طلاب را جدی بگیرند ؛توضیح داد که دین ما از سیاست جدا نیست هنر امام راحل این بود که اصل نادرست جدایی دین از سیاست را شکست اما نباید سیاست زده شویم. عضو شورای فقهای شورای نگهبان با ذکر این نکته که کسانی در شورای عالی معتقدند بسیج در مدرسه حوزه علمیه باشد به شرطی که وقت درسی طلبه ها را نگیرد ؛ تاکید می کنم نباید سیاست زده شد و درس را فدای سیاست کرد؛ طلبه ای که سیاست را نفهمد و درک نکند نمی تواند سخنگوی این نسل باشد.

خاتمی تصریح کرد که روشن است در فضای مجازی و موبایل اخبارها چگونه تحلیل می‌شود پس در این شرایط طلبه ای می تواند سخنگوی این نسل باشد که سیاست را بلد باشد و درست بفهمد.

وی بیان داشت :سیاست به معنای حزبی بودن نیست؛ روحانیت فرا حزبی و فرا جناح است ؛نه این که موضع ندارد اما در چهار چوب حزب نمی گنجد؛ یعنی نمی توان پذیرفت که شورای مرکزی دستور بدهد و روحانیت عمل کند؛ طلبه خودش تشخیص می دهد و عمل می کند بدانید محور سیاست های روحانیت رهنمود های رهبری است؛ رهبر انقلاب سالم ترین تحلیل های سیاسی را دارند همانطوری که در رابطه اغتشاش اخیر همانند گذشته رهنمودشان فصل الخطاب شده است .

وی ادامه داد :رهبر انقلاب فرمودند که اغتشاش گران که از بیگانگان خط و پول می گیرند هدفشان نابودی نظام بود ؛هدفی که که نمی توانند و نخواهند توانست به آن برسند.

نظرات بینندگان