arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۷۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۵ - ۱۵ مهر ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۱۵ مهر ۱۴۰۱؛ از اظهارات امیرعبداللهیان درباره قطعی اینترنت در آمریکا و واکنش رئیسی به اتفاقات دانشگاه شریف تا روایت دادگستری از فوت سارینا اسماعیل‌زاده و اطلاعیه بهشت زهرا در خصوص نیکا شاکرمی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

فرمانده فراجا: هیچ تقصیر و قصوری در حادثه فوت خانم امینی متوجه نیروی انتظامی نیست
سردار حسین اشتری فرمانده فراجا گفت: پس از وقوع اتفاق فوت خانم امینی و بررسی همه جانبه آن مشخص شد هیچ تقصیر و قصوری متوجه همکاران ما نیست. او ادامه داد: از همان ابتدا ضمن پیگیری وضعیت سلامتی مرحومه امینی هر کاری که توانستیم در این راستا انجام دادیم و بعد فوت وی، به بازرسی کل فراجا دستور دادیم بدون هیچ ملاحظه‌ای موضوع را بررسی و گزارش کنند.

آیت الله جوادی آملی: انتظار این است که جلوی غارت، اختلاس و نجومی بعضی از مسئولین گرفته شود
آیت الله جوادی آملی گفتند: شما می بینید که هر وقت مردم با انقلاب بودند، عظمت و شکوهی مانند پیاده روی اربعین رقم خورد، اما انتظار این است که جلوی غارت، اختلاس و نجومی بعضی از مسئولین گرفته شود تا این نظام آسیب نبیند.

روایت دادگستری از فوت سارینا اسماعیل‌زاده
حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز درباره جزئیات فوت سارینا اسماعیل‌زاده گفت: با بررسی های اولیه مشخص گردید جسد متعلق به دختر نوجوانی حدودا ۱۶ ساله است که در محل ورودی پارکینگ پشتی ساختمان همسایه منزل مادر بزرگ متوفی در عظیمیه کرج قرار داشت. او گفت: منطقه وقوع این حادثه جزو مناطق بدون اغتشاش در کرج بوده و ادعاهای مطرح شده در خصوص فرد فوت شده در برخی از رسانه های معاند کذب است. خانواده متوفی شامل مادر، برادر و دایی وی نیز با حضور در شعبه ۱۳ بازپرسی دادسرای ناحیه یک کرج از انتشار این اخبار کذب ابراز ناراحتی کرده و خواستار صدور تکذیبیه شده‌اند.

اظهارات امیرعبداللهیان درباره قطعی اینترنت در آمریکا
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در گفتگو با وزیر خارجه ایرلند گفت: فراموش نکنید در حوادث داخلی آمریکا و ماجرای اشغال کنگره، مدتها اینترنت در آمریکا قطع شد و حتی صفحات شخصی رییس جمهور وقت آمریکا و مقام اول این کشور با توجیه امنیت ملی بسته شد. او گفت: احدی در تظاهرات مسالمت آمیز دستگیر نشده، دستگیر شدگان آشوبگرند و برخی هم که در بین آشوبگران احساسی عمل کرده اند آزاد شده‌اند.

پناهیان: قبل از ظهور، اسرائیل را نابود می کنیم
علیرضا پناهیان گفت: استکبار امروز تمام تلاش خود را در فضای مجازی می‌کند تا کشور ما را بر هم بریزد اما مردم ما به پای کشور خود ایستاده و ایران به تاریخ خود و آینده‌اش افتخار می‌کند و در روایات بسیاری داریم که پس از ظهور منجی عالم بسیاری از فرماندهان ایشان از ایرانی‌ها هستند. او با بیان اینکه ما هشدار می‌دهیم از خانه اسرائیلی‌ها فاصله بگیرید چون چیزی به نابودی آنها باقی نمانده است، خاطرنشان کرد: امام زمان(عج)؛ ما قبل از ظهور شما اسرائیل را نابود خواهیم کرد. او گفت: با اسم رمز حجت بن الحسن العسکری(ع) به آینده فکر خواهیم کرد. ایرانی‌ها قبل از ظهور منجی عالم، اسرائیل را نابود و انتقام خون امام حسین(ع) را خواهند گرفت.

اطلاعیه بهشت زهرا در خصوص نیکا شاکرمی
سازمان بهشت زهرای تهران در پی انتشار شایعات در خصوص جواز دفن «نیکا شاکرمی» اطلاعیه‌ای را صادر کرد. این سازمان اعلام کرد: «تنها مرجع بررسی و تعیین علت فوت افراد، سازمان پزشکی قانونی بوده و سازمان بهشت زهرا (س) تنها پس از صدور جواز دفن از سوی پزشکی قانونی اقدام به طی مراحل تغسیل و تدفین و یا اعزام متوفی به شهرستان می‌کند. در مورد خانم شاکرمی نیز سازمان بهشت زهرا (س) براساس جواز دفن صادره از سوی مرجع مربوطه، پیکر ایشان را بنا به درخواست خانواده، به شهرستان مربوطه منتقل کرده است.»

تشبیه علی کریمی و مهران مدیری به هیتلر توسط کیهان
روزنامه کیهان درمورد عملکرد هنرمندان و ورزشکاران در حوادث اخیر نوشت: همه این افراد باید جوابگوی نقش خود در این آشوب و بلوا باشند حالا می‌خواهد یک استوری ناقابل همچون ایزدیار باشد یا خط‌دهی آشوب همچون کریمی و یا آتش بیار معرکه همچون مدیری؛ همه باید در دادگاه پاسخگو باشند وگرنه این جریان باز هم تکرار می‌شود همان‌طوری که پیش از این بارها تکرار شده است. این روزنامه با بیان اینکه این نظام و انقلاب با استوری و جودهی عده‌ای سلبریتی از پای در نمی‌آید نوشت: علی کریمی و مهران مدیری همچون تصویر هیتلر فقط دست خود را به نشانه حمله جلو می‌برند و می‌گویند کف خیابان بمانید .

واکنش رئیسی به اتفاقات دانشگاه شریف
رئیسی با اشاره به اینکه دانشگاه شریف، جزو نمادها و پیشران‌های علم و پیشرفت کشور است،و با بیان اینکه امریکا، منافقین و سایر دشمنان کشور تلاش کردند در ظرف دانشگاه شریف اهداف ضد ایرانی و ضد انقلابی خود را پیگیری کنند گفت: نباید اجازه داد قداست علمی و اخلاقی و اعتبار و خوش نامی جامعه نخبگی این دانشگاه با برخی رفتارهای تحمیلی از بیرون دانشگاه مخدوش شود. مطمئن هستیم شریفی‌ها اجازه نمی‌دهند که بدخواهان و منافقین، شرافت این دانشگاه را مخدوش کنند و قطعا شریف با شرافت باقی خواهد ماند.

خبرگزاری فارس درباره نیکا شاکرمی: چرا باید چنین پرت و پلا‌هایی را باور کنیم؟
خبرگزاری فارس نوشت: «واقعاً امثال نیکا چه خطری برای نظام دارند؟ دختر ۱۶ ساله‌ای که ترک تحصیل کرده، سبک زندگی متفاوتی دارد، برخی شب‌ها خانه نمی‌آمده تا حدی که بعد از یک هفته از حادثه فوتش، تازه خانواده اش نگران می‌شوند و به پلیس مراجعه می‌کنند! نظامی که امروز ابرقدرت‌های جهانی را به زانو درآورده، سطح دشمنی اش یک نوجوان با وضعیت نیکا شاکرمی است؟ آن هم با این شیوه فجیع؟ عبدالمالک ریگی رئیس گروهگ تروریستی جندالشیطان هم که دستگیر شد چنین برخوردی با او نشد، حالا نظام با یک دختر بچه ۱۶ ساله این کار‌ها را بکند؟»

آیت‌الله نوری‌همدانی به سردار اشتری: توانستید کشور را نگه دارید
آیت الله نوری همدانی ‌با قدردانی از فرمانده انتظامی کل کشور گفت: الحمدلله کار شما بسیار عالی بود و در این قضایا انتظامی کشور واقعاً خدمات بسیار ارزنده‌ای انجام داد و شما توانستید کشور را بدین شکل نگه دارید.

اظهارات رئیس دانشگاه تهران درباره «خانمی با یک کوله‌پشتی حاوی مواد آتش زا»
محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران گفت: چند روز قبل یک خانم به عنوان دانشجو می‌خواسته به هر ترتیبی که شده وارد دانشگاه تهران شود، نه تنها کارت دانشجویی ارائه نمی‌کرده، که با نیروهای انتظامات دانشگاه هم تندی کرده است. در نهایت به دلیل بالا گرفتن فضایی که این خانم در خیابان ۱۶ آذر درست کرده بوده، نیروهای انتظامی وارد عمل می‌شوند؛ اما او سعی به فرار می‌کند که موفق نمی‌شود. مقیمی تاکید کرد: در نهایت مشخص شد او اصلاً دانشجوی دانشگاه تهران نبوده و در کوله‌پشتی خود مواد آتش‌زا داشته است. او از اصرار برای ورود به دانشگاه تهران چه هدفی داشته است؟ و حالا اگر به داخل دانشگاه راه پیدا کرده بود چه اتفاقی ممکن بود بیفتد؟

فرماندهان نیرو‌های مسلح: پاسخی درس‌آموز به توطئه‌گران خواهیم داد
فرماندهان نیروهای مسلح در نامه‌ای خطاب به رهبر معظم انقلاب اعلام کردند: نیروهای مسلح هرگونه اقدام و توطئه دشمنان را در داخل و خارج رصد کرده و به فتنه گران در زمان مناسب پاسخی درس‌آموز خواهند داد.

بازداشت ۷۰۰ نفر در اعتراضات همدان 
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: ۷۰۰ نفر در استان همدان در پی اعتراضات اخیر دستگیر شدند که ۸۰ درصد افراد دستگیر شده زیر ۲۵ سال بودند.

کوثری: کومله قصد حمله نظامی به ایران را داشت
اسماعیل کوثری با اشاره به تصاویر منتشر شده از مقر گروهک تروریستی پس از مورد هدف قرار گرفتن، گفت: این مقر در حالی مورد اصابت قرار گرفت که برای تصمیم گیری جهت حمله آماده میشدند تا با سواستفاده از اغتشاشات اخیر به ایران از شمال غرب حمله کنند که با غافلگیری و پیش‌دستی نیروهای سپاه پاسداران مواجه می‌شود و همانطور که در تصاویر مشخص است این مقر به طور کامل نابود شده است.

جزییات افزایش حقوق
محمد حسن آصفری نماینده مجلس گفت: افزایش حقوق‌ها به صورت پلکانی است و حداکثر اضافه آن ۱۰ میلیون ریال است و این مهم در راستای عدالت در پرداخت‌ها اتخاذ شده و اعمال آن از اول شهریورماه است.

پیام رسان Session فیلتر شد
گزارش‌ها حکایت از آن دارند که دسترسی به پیام‌رسان Session در ایران مسدود شده است. Session با قابلیت‌هایی همچون رمزگذاری سرتاسری، فعالیت بدون جمع‌آوری و ذخیره‌سازی داده‌های کاربر و بی‌نیازی از ثبت شماره‌موبایل جزو پیام‌رسان‌های امن به‌حساب می‌آید. در مدت اخیر، نرم‌افزارها و سرویس‌های بسیاری در ایران فیلتر شده‌اند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به اینستاگرام، واتساپ و اسکایپ اشاره کرد.

نظرات بینندگان