arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۷۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۴ - ۱۵ مهر ۱۴۰۱

امام جمعه موقت اصفهان: خواص جامعه و مسئولان با جوانان گفتگو کنند

مهدوی امام جمعه موقت اصفهان گفت: ضروری است که خواص جامعه و مسئولان با جوانان گفتگو کنند، اگر این امر خاضعانه باشد آنها نیز می‌پذیرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر: امام جمعه موقت اصفهان گفت: ضروری است که خواص جامعه و مسئولان با جوانان گفتگو کنند، اگر این امر خاضعانه باشد آنها نیز می‌پذیرند.

آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان با بیان اینکه حفظ ایمان گاهی از آتشی که در دست است، سخت‌تر می‌شود، اظهار داشت: باید توجه داشت که پوشیدن لباس تقوا منجر به از بین بردن نقشه‌های دشمنان در فضاهای مجازی و حقیقی می‌شود.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته بیانات مهم رهبر معظم انقلاب حاکی از نکات خاصی بود که ملت ایران به آن توجه داشته است، ابراز داشت: ایشان فرمودند بخش اعظم جوانان به خاطر هیجاناتی که دارند شعار داده‌اند و نشانه آن نیز این است که اگر خواص جامعه و مسئولان با جوانان صحبت کرده و خاضعانه گفتمان کنند، آنها می‌پذیرند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه در این بین برخی افراد هستند که به عنوان لیدر قصد سو استفاده دارند، ادامه داد: این افراد قصد بر هم زدن نظم جامعه را دارند، کارهای غیرشرعی، غیر عرفی و غیر اخلاقی انجام می‌دهند که عده‌ای از آنها دشمنان داخلی هستند و یا از دشمنان خارجی پول می‌گیرند.

وی افزود: شاهد بودیم که تجزیه طلبان شمال غرب و یا جنوب شرق کشور طی چند روز اخیر به حرکت درآمدند و قدرت سپاه، موشک‌ها و پهپادهای آنها را سرجای خود نشاند.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه در این شرایط کسانی که نگاه به ولی فقیه دارند مصون هستند، گفت: باید توجه داشت همواره در هر نظامی عده‌ای خلاف حکومت حرکت می‌کنند اما حضور میلیونی مردم بار دیگر پیوند حکومت و مردم را مستحکم‌تر کرد.

وی ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: یگان نیروی انتظامی خویشتن دار هستند، در راستای ایجاد آرامش و نظم در جامعه تلاش بی وقفه دارند و باید قدردان آنها باشیم.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه گروهی که چادری را از سر زنان گرفتند و یا بی حیایی و بی‌عفتی کردند، باید ملاحظه کنند که عفت پیام عقل است و اگر شخصی دین هم ندارد حداقل باید به فرمان عقل خود حجاب و عفاف را رعایت کند.

وی افزود: حجاب قبل از اسلام هم بین ادیان و کشورهای مختلف وجود داشته و زنان ایرانی از سه هزار سال پیش پوشیده و محجبه بوده‌اند. در واقع حجاب پیام حق و حیا است.

آیت‌الله مهدوی گفت: عفت درون تولید حجاب بیرون را می‌کند و شخصی که حیا دارد هم دارای عفت درونی و هم دارای حجاب بیرونی است؛ البته دشمنان همیشه بهانه‌های مختلفی برای هجمه به ما داشته‌اند.

وی تصریح کرد: جریان کوی دانشگاه در سال ۸۷ که ربطی به حجاب نداشت، این‌ها روزی آنجا را بهانه می‌کنند روزی دیگر در انتخابات سال ۸۸ شکست می‌خورند و روزی دیگر در سال ۹۸ بنزین و امروز نیز بحث عفت و حجاب را بهانه کرده‌اند.

امام‌جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه دشمن با حجاب و بی حجابی کاری ندارد. آن‌ها دنبال چیز دیگری هستند و هدف اصلی آنها نابودی نظام اسلامی است، تاکید کرد: ریشه اختلاف‌ها و تحرکات داخل از خارج کشور نشأت می‌گیرد پس باید توجه داشته باشیم که دشمن چه راهکارهایی در پیش گرفته است.

نظرات بینندگان