arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۷۸۷۴
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۳ - ۱۵ مهر ۱۴۰۱

مدیر کل پزشکی قانونی تهران: در معاینه خانم مهسا امینی خون‌ریزی در گوش و آثاری از خونریزی یا ازهم‌گسیختگی در پارانشیم مغز وجود نداشت / جمع بندی علت فوت مرحوم به تایید یک کمیسیون ۱۹ نفره از پزشکان رسیده / تنها ۵ نفر آنها شاغل در سازمان ما بودند

مهدی فروزش، مدیر کل پزشکی قانونی تهران گفت: جمع بندی علت فوت مرحومه مهسا امینی به تایید یک کمیسیون ۱۹ نفره از پزشکان رسیده است. در سایر پرونده ها برای تعیین علت فوت تنها یک پزشک نظر تخصصی می دهد اما در این مورد خاص به دلیل دستور مقام قضایی کمیسیونی با ۱۹ پزشک در تخصص‌های مختلف( مغز و اعصاب، قلب و عروق، فوق تخصص غدد و …) تشکیل شد که تنها ۵ نفر آنها شاغل در سازمان ما بودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: مهدی فروزش، مدیر کل پزشکی قانونی تهران در گفتگوی ویژه خبری گفت: سازمان پزشکی قانونی به عنوان بازوی توانمند قوه قضائیه، وظیفه و رسالت آن استقرار عدالت و کشف حقیقت در جامعه است.

مدیر کل پزشکی قانونی تهران در ادامه اظهار داشت: سالیانه بیش از ۲ و نیم میلیون پرونده را مورد بررسی قرار می دهیم و بیش از ۳۰ هزار پرونده که دارای پیچیدگی های خاص هستند در کمیسیون های ما مورد بررسی و اظهار نظر کارشناسی قرار می گیرند.

وی افزود: جمع بندی علت فوت مرحومه مهسا امینی به تایید یک کمیسیون ۱۹ نفره از پزشکان رسیده است. در سایر پرونده ها برای تعیین علت فوت تنها یک پزشک نظر تخصصی می دهد اما در این مورد خاص به دلیل دستور مقام قضایی کمیسیونی با ۱۹ پزشک در تخصص‌های مختلف( مغز و اعصاب، قلب و عروق، فوق تخصص غدد و …) تشکیل شد که تنها ۵ نفر آنها شاغل در سازمان ما بودند.

فروزش گفت: در تمامی آزمایشاتی که انجام میگیرد بسته به نوع آزمایش و فرایند آزمایش زمان متفاوت است و در مورد مرحومه مهسا امینی نمونه ها از نوع آسیب شناسی و سم شناسی بود. در پیشرفته ترین کشورهای دنیا هم برای آزمایش های آسیب شناسی همین مدت زمان دو تا سه هفته زمان نیاز است.

وی ادامه داد: در پرونده مرحومه امینی از وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت استعلام گرفتیم که سازمان تامین اجتماعی و وزارت بهداشت مدارکی را برای ما ارسال کردند.مرحومه امینی در سن ۸ سالگی در سال ۸۶ به استناد پرونده بیمارستان فوق تخصص میلاد به دلیل علائم بروز سر درد و اختلال رشد و اختلال بینایی با تشخیص تومور خوش خیم مغزی تحت عمل جراحی قرار می گیرد.

مدیر کل پزشکی قانونی تهران افزود: تمامی اظهار نظرهای ما مستدل و مستند به سوابق پزشکی است. بخشی از مستندات ما مربوط به مراجعات سرپایی مرحومه امینی به پزشکان و متخصصان و فوق تخصصان پزشکی در زمینه های مختلف بوده است. ما اظهار نظرمان صرفا بر اساس مشاهدات کالبد گشایی و معاینه جسد نبوده و سوابق بیمار را چه به صورت بستری در بیمارستان و یا به صورت سرپایی بررسی کردیم.

فروزش همچنین گفت: عمده مراجعات ایشان در شهر تبریز بوده که دکتر سیامک شیوا در سال ۹۵ مکرر این مرحومه را ویزیت کرده اند.مراجعات مکرر دیگری بعد از سال ۹۵ داشته اند. مراجعاتی هم به دکتر بهرامی فوق تخصص غدد در شهر تبریز در سال ۹۷ داشته اند.

نظرات بینندگان