arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۸ - ۲۵ تير ۱۳۹۱

در "التریمسه" چه گذشت؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اعتراف چند تروریست دستگیر شده در روستای التریمسه به ارتکاب جنایات پیش از ورود نیروهای ارتش، اذعان ناظران بین المللی به پیگرد تروریستها از سوی نیروهای ارتش و ادامه ارسال سلاح از سوی آمریکا و متحدان عرب این کشور برای افراد مسلح از جمله تحولات مربوط به سوریه است.

سه تروریست دستگیر شده در روستای التریمسه به مشارکت خود درجنایات کشتار، ارعاب و ربودن مردم اعتراف کردند.

این سه تروریست اعتراف کردند که پیش از ورود نیروهای ارتش که به درخواست مردم برای سرکوب تروریستها صورت گرفت، به ارتکاب جنایات علیه مردم مشغول بودند.
 
تروریستهای دستگیر شده که اعترافاتشان از تلویزیون سوریه پخش می شد، همچنین اعتراف کردند در ربودن مردم منطقه و کشتن آنها دست داشتند.
 
یوسف عبدالله المحمود اولین تروریست در اعترافات خود گفت : من ساکن روستای التریمسه هستم، هنگامی که در یکی از گذرگاهها خواب بودم، صالح السبعاوی و گروه مسلح وابسته به وی برای بردن من و برادرم آمدند، اما مادرم مخالفت کرد، آنها ما را مجبور کردند و به زور با خود بردند، علاوه بر السبعاوی، احمد التایه، منهل الدرویش، ایاد الدرویش، میلاد الدرویش، حمود الفارس و الضایع هم همراه ما بودند.
 
وی افزود به سوی دو خانه با هدف حمله به آنها برای متهم کردن ارتش سوریه حرکت کردیم، من در یکی از خانه ها را باز کردم و سبعاوی از من خواست به بهانه اینکه من کوچکم وارد نشوم و فقط به تیراندازی به سقف خانه اکتفا کردم و در خارج ماندم در حالی که آنها وارد خانه شدند و به ساکنان آن تیراندازی کردند و بعد خارج شدند.
 
این تروریست گفت آنها به تمام  افراد داخل منزل تیراندازی کردند، تعداد زیادی در این منزل حضور داشتند،در آن سوی دیگر، منزل بزرگی بود که ما به آن حمله کردیم و السبعاوی تمام افراد داخل آن را به همراه همدستانش قتل عام کرد و سپس خارج شد.
 
قتل عام تمام اعضای خانواده از سوی تروریستها

احمد عبدالله المحمود دومین تروریست دستگیر شده در اعترافات خود گفت من متولد 1994 در التریمسه هستم که در یکی از گذرگاهها، صالح السبعاوی سرکرده یک گروه مسلح به همراه افرادش، آمدند و ما را برای حمله به ایست های ارتش بردند.
 
این تروریست افزود به همراه السبعاوی و اعضای گروهش به منطقه الحاره الشمالیه رفتیم و به سمت منزلی رفتیم، او به ما گفت که نیروهای ارتش داخل این خانه هستند، برادرم، در خانه را باز کرد و من در بیرون از خانه مراقب اوضاع بودم، آنها به سوی تمام کسانی که در خانه بودند، شلیک کردند.
 
این تروریست گفت السبعاوی، ما را به منزل دیگری برد و به آن یورش بردیم و اعضای گروهش به تمام ساکنان آن اعم از زن و مرد و کودک تیراندازی کردند.

بریدن سر بیگناهان

زاهر التایه سومین تروریست دستگیر شده در اعترافات خود گفت من در روستای التریمسه اقامت دارم، در یکی از گذرگاهها با مشارکت عیس و دباس، یکی از اهالی روستای الصفصافیه را به همراه خودرو وی ربودیم پس از انجام بازجویی، او را در یکی از باغات زیتون با چاقو سر بریدیم.

التایه افزود سپس دو نفر دیگر از اهالی روستای الصفصافیه و یکی از اهالی روستای خنیزیر را ربودیم و پس از آنکه با دادن مبالغ مورد نظر ما مخالفت کردند، دباس آنها را سر برید که من شاهد این صحنه بودم .
 
تاکید ناظران بین المللی بر پیگرد تروریستها از سوی ارتش سوریه

جوسازی محور غربی عربی ضد سوری و ادعاهای آنها مبنی بر ارتکاب جنایت از سوی نظام سوریه در التریمسه در حالی است که سخنگوی ناظران سازمان ملل متحد تأکید کرده است نیروهای ارتش سوریه در درگیری های روستای التریمسه، مواضع عناصر مسلح را هدف قرار داده اند.

به گفته این سخنگو، نیروهای ارتش، منازلی را هدف قرار داده اند که افراد مسلح در آن پناه گرفته بودند و نیروهای ارتش از سلاحهای سبک و نیمه سنگین استفاده کردند.

این در حالی است که خبرگزاری فرانسه به نقل از برخی منابع مخالفان تأکید کرد همه کشته شدگان در منطقه "التریمسه" از عناصر گروه موسوم به "ارتش آزاد" هستند، و هفت شهروند نیز در جریان این درگیری ها کشته شده اند.

قاچاق سلاح به سوریه از کشورهای همسایه

خبر دیگر اینکه، قاچاق سلاحهای خریداری شده از سوی قطر و عربستان به داخل سوریه از مرزهای خشکی و دریایی کشورهای همسایه همچنان ادامه دارد.
 
10 هزار و 500 مورد نقض طرح عنان از سوی گروههای مسلح

گروههای مسلح مورد حمایت غربی ها و رژیمهای عربی همسو و ترکیه، 10 هزار و 500 بار طرح شش ماده ای کوفی عنان نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد درامور سوریه را نقض کرده اند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الدنیا سوریه، جواد مقدسی سخنگوی وزارت امور خارجه سوریه در یک کنفرانس مطبوعاتی با بیان این مطلب تاکید کرد وظیفه دولت حمایت از تیم ناظران بین المللی  است، اما ورود به مناطقی که شاهد درگیری است، برعهده خودشان است.

ادعای استفاده ارتش از سلاحهای سنگین دروغ است، قانون سوریه باید مورد احترام همه سوریها و میهمانان باشد. اگر جنایت و کشتار رخ می داد، هرگز به ناظران اجازه ورود به التریمسه را نمی دادیم، اگر مخالفان خواهان راه حل سیاسی است، به طرح روسیه و چین برای انجام گفتگوی بدون پیش شرط می پیوستند، گروههای مسلح مجهز به سلاحهای بسیار پیشرفته بودند، از دیگر محورهای سخنان جواد مقدسی است.

وی با بیان اینکه سلاح ما، وحدت مردم است، خاطر نشان کرد در التریمسه، مقادیر فراوانی سلاح و مهمات و بمبهای دست ساز به دست آمد.

مقدسی اظهار داشت : خسارتهای وارده به التریمسه مربوط به پنج ساختمانی است که سرکردگان گروههای مسلح در آن مستقر بودند و همچنین به عنوان انبارهای سلاح آنها مورد استفاده بود.

کشف انواع سلاحها از جمله خمپاره، موشک، مسلسل و مراکزی که گروههای مسلح برای شکنجه در التریمسه استفاده می کردند از دیگر محورهای سخنان این مقام سوری است.

این سخنگو با تاکید بر اینکه نیروی هوایی سوریه در حمله به تجمعات گروههای مسلح شرکت نداشت، گفت کسانی که در التریمسه کشته شدند، افراد مسلحی بودند که تعدادشان 37 نفر بود، البته دو غیرنظامی هم در حمله افراد مسلح کشته شدند.

وی همچنین به قانون شکنان و گروههای تروریستی هشدار داد هر کس سلاح علیه دولت به دست گیرد، در مقابل ارتش سوریه ایستاده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه سوریه خاطر نشان کرد ما از کسانی که به راهکار سیاسی اعتقاد داشته باشند، استقبال می کنیم.


منبع: خبرگزاری مهر
نظرات بینندگان