arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۱ - ۲۶ تير ۱۳۹۱

آستانه تحمل اسپانیایی ها لبریز شده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هزاران تن از مردم اسپانیا یکشنبه شب با حضور در خیابانهای مادرید بار دیگر به سیاستهای اقتصادی دولت و کاهش دستمزدهای خود اعتراض کردند.

به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، تظاهرکنندگان خشمگین در پاسخ به دعوت شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک و توییتر، دسته دسته از اقشار و گروههای مختلف اجتماعی از آتش نشان گرفته، تا پلیس و کارمند در مقابل مقر حزب دست راستی ماریانو راخوی نخست وزیر این کشور تجمع آرام برپا کردند.

آن‌ها با شعار «مشتهای خود را بالا بگیرید، با هم می‌ توانیم» در ادامه به سمت مرکز شهر و حوالی پارلمان تغییر مسیر دادند که با ممانعت نیروهای امنیتی مواجه شدند. تظاهرکنندگان فریاد می‌زدند: «اگر راه حلی برای مشکلات اقتصادی ملت پیدا نشود، انقلاب در راه خواهد بود».

یکی از امدادگران که در این تظاهرات شرکت کرده، می‌گوید: «اسپانیا در وضعیت دشواری قرار گرفته اما بهای آنرا تنها نباید حقوقبگیران بپردازند. همه باید برای بهبود اوضاع کمک کنند. بخشش مالیاتی برای کسانی که پول امثال مرا می‌دزدند و در مقابل، کاهش حقوق من به یک سوم، چه معنایی دارد؟».

دو اتحادیه بزرگ کارگری اسپانیا پیش‌تر از مردم این کشور خواسته‌اند در یک اقدام هماهنگ و در اعتراض به سیاستهای ریاضتی دولت و از جمله افزایش مالیات‌ها و حذف پاداش و عیدی کارکنان دولت، روز نوزدهم ژوئیه به خیابان‌ها بیایند.

نرخ بیکاری در اسپانیا به ۲۵ درصد رسیده و مردم این کشور توانایی تحمل مشقت اقتصادی بیشتر و اضافه شدن سه درصدی مالیات را ندارند. در همین راستا کارکنان بخش دولتی قرار است در ماه سپتامبر دست به اعتصاب سراسری بزنند.
نظرات بینندگان