arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۹۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۳ - ۲۵ مهر ۱۴۰۱

پلیس با افرادی که نظم و امنیت را به هم می‌زنند، مماشات ندارد

جانشین فرمانده انتظامی اهواز گفت: متاسفانه فضای مجازی، التهاب‌آور است و در شبکه‌های مجازی برخی دچار تشویش ذهن شده‌اند و می‌خواهند اقداماتی انجام دهند اما تا حد امکان با رافت از این اتفاقات جلوگیری شده است مگر اینکه کسانی بخواهند نظم و امنیت عمومی شهر را به هم بزنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: جانشین فرمانده انتظامی اهواز گفت: پلیس با سارقان و افرادی که بخواهند نظم و امنیت شهر را به هم بزنند، مماشات ندارد و با این افراد برخورد قاطع و شدید می‌کند.

سرهنگ روح‌الله عسکری‌زاده در آیین تجلیل از اصحاب رسانه که امروز (۲۵ مهرماه) برگزار شد، با تاکید بر پیشگیری از نشر اکاذیب و نشر حقیقت یک ماجرا اظهار کرد: ماجرای مهسا امینی جامعه را ملتهب کرده و مردم امنیت خاطر ندارند که این مساله به دلیل درست جلوه ندادن این اتفاق است.

 وی افزود: اکنون می‌بینیم که حقیقت مساله در حال مشخص شدن است بنابراین نباید در انتشار اخبار، عجله و بی‌دقتی شود.

جانشین فرمانده انتظامی اهواز گفت: متاسفانه فضای مجازی، التهاب‌آور است و در شبکه‌های مجازی برخی دچار تشویش ذهن شده‌اند و می‌خواهند اقداماتی انجام دهند اما تا حد امکان با رافت از این اتفاقات جلوگیری شده است مگر اینکه کسانی بخواهند نظم و امنیت عمومی شهر را به هم بزنند.

عسکری‌زاده افزود: پلیس در کنار مردم است و سعی می‌کند هیچ خسارت یا خدشه‌ای به افراد بی‌گناه وارد نشود.

وی با تقدیر از  همکاری خوب مردم اهواز در شرکت نکردن در اغتشاشات و اعلام هبستگی بزرگان و شیوخ شهر اهواز با پلیس، عنوان کرد: حتما در نقاط مختلف شهر با نصب بنر از مردم شریف اهواز تشکر می‌کنیم.

عسکری‌زاده با اشاره به تعیین بیش از ۱۵۰ وظیفه برای نیروی انتظامی بیان کرد: نیروی انتظامی بیشترین ارتباط را با مردم دارد و همیشه سعی کرده است در انجام وظایف خود شأن مردم را حفظ کند. برخی جاها نیاز است نیروی انتظامی حتی در منظر عموم به وظایف خود عمل کند و اقتدار خود را نشان دهد. 

وی در خصوص وضعیت سرقت در اهواز تصریح کرد: درمورد وضعیت سرقت‌ها باید به پیشینه شرایط و زیرساخت‌های شهر توجه شود؛ در استانی مانند خوزستان با این همه منابع غنی و ثروت نباید سارق وجود داشته باشد و نباید یک جوان به فکر سرقت بیفتد اما متاسفانه وجود بیکاری و استفاده نکردن از امکانات و تجهیزات استان خوزستان و واگذاری آن‌ها به استان‌های دیگر در این زمینه تاثیرگذار است.

جانشین فرمانده انتظامی اهواز گفت: اکنون شاهد فعالیت تعداد زیادی دست‌فروش در اهواز هستیم که اگر بخواهیم این دست‌فروشان را جمع‌آوری کنیم به سارق تبدیل می‌شوند بنابراین باید شرایط کار برای این افراد مهیا شود و در این صورت در مدت ۴۸ ساعت می‌توانیم دست‌فروشان را سامان‌دهی کنیم.

وی تصریح کرد: در جامعه کنونی انجام ندادن کار توسط سایر ادارات را نیز نیروی انتظامی پاسخ می‌دهد. وظایف بسیاری از ادارات مشخص است. راه‌اندازی دوربین‌های پایش، وظیفه کدام نهاد است؟ اگر دوربین‌های پایش فعال شوند کار، بسیار سریعتر و راحت‌تر انجام می‌شود اما کار در این وضعیت، فرسایشی شده است.

عسکری‌زاده با اشاره به دیگر مشکلات شهری اهواز از جمله مساله وجود سگ‌های بلاصاحب در شهر گفت: جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب وظیفه نیروی انتظامی نیست و دیگر دستگاه‌ها باید به وظایف خود عمل کنند. پلیس نمی‌تواند همیشه به عنوان سرشکن یا خط اول باشد.

وی بیان کرد: وظیفه پلیس حفظ امنیت است و دستگاه‌های دیگر باید امنیت را تولید کنند.

عسکری‌زاده عنوان کرد: در دو ماهه اخیر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، میزان جرایم کاهش و میزان کشفیات افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه پلیس هیچ ترس و واهمه‌ای از شهادت و گرفتن حق از ناحق ندارد، تصریح کرد: پلیس با سارقان و افرادی که بخواهند نظم و امنیت شهر را به هم بزنند، مماشات ندارد و با این افراد برخورد قاطع و شدید می‌کند؛ البته رأفت و اخلاق اسلامی در عین اقتدار رعایت می‌شود.

نظرات بینندگان