arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۹۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۴ - ۲۶ مهر ۱۴۰۱

امیر حیدری: نیروی زمینی ارتش در انواع تسلیحات به خودکفایی رسیده / نزاجا آماده پاسخگویی به هر تهدیدی را دارد

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز نیروی زمینی ارتش در تولید انواع تسلیحات و در ۲۳ رسته به خودکفایی رسیده است و آمادگی دفع هرگونه تجاوز به میهن اسلامی با کیفیت بسیار بالا را دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز نیروی زمینی ارتش در تولید انواع تسلیحات و در ۲۳ رسته به خودکفایی رسیده است و آمادگی دفع هرگونه تجاوز به میهن اسلامی با کیفیت بسیار بالا را دارد.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش صبح امروز در حاشیه بازدید یگانی از تیپ ۲۷۷ متحرک هجومی شهید تولایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تیپ ۲۷۷ متحرک هجومی قوچان از لشکر ۷۷متحرک هجومی خراسان یکی از تیپ‌های خوش نام و صاحب اعتبار در دفاع مقدس است به طوری که این تیپ فاتح حصر آبادان بود.

وی با بیان اینکه امروز روحیه شهادت طلبی و جهادی در میان کارکنان تیپ ۲۷۷ قوچان وجود دارد و منشأ خدمات ارزنده‌ای است، گفت: وقتی گفته می‌شود نیروی زمینی محوری یعنی قطع و یقین آمادگی وجود دارد که هرگونه تهدید در هر سطح، مقطع، زمان و مکانی پاسخ داده شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر این موضوع که نیروی زمینی پایه‌های آمادگی رزمی را به مرز خودکفایی رسانده است، بیان کرد: هیچ آمادگی رزمی در دنیا وجود ندارد که متکی به توان داخلی باشد و اگر ارتش کشوری ادعای آمادگی رزمی داشته باشد ولی به خودکفایی در تولید تسلیحات نرسیده باشد نمی‌تواند ادعا کند و آن کشور، یک کشور وابسته است.

امیر حیدری با یادآوری اینکه نیروی زمینی ارتش مسؤولیت حفظ تمامیت ارضی و استقلال کشور را برعهده و برای این مأموریت آمادگی ۱۰۰ درصد دارد، تصریح کرد: امروز نیروی زمینی در تولید انواع تسلیحات و در ۲۳ رسته به خودکفایی رسیده است و آمادگی دفع هرگونه تجاوز به میهن اسلامی با کیفیت بسیار بالا را دارد.

وی با اشاره به اوامر فرمانده معظم کل قوا مبنی بر توجه به ارتقاء منزلت اجتماعی کارکنان، افزود: نیروی زمینی درزمینه احداث منازل سازمانی در منطقه شمال شرق کشور پیشتاز بوده به طوری که تاکنون ۲ هزار و ۵۵۲ واحد خانه سازمانی احداث شده یا در مسیر احداث قرار دارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: برای منزل شخصی یا ملکی هم قدم‌های بسیار خوبی برداشته شده است، اسامی آماده و با شرکت‌های سازنده و تعاونی‌ها رایزنی در حال انجام است تا با دستور فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالشرق این مسئله به منسه ظهور برسد.

حیدری با بیان اینکه امنیت پایه بوده و اگر در مملکتی ناامنی وجود داشته باشد کاری هم پیشرفت نمی‌کند، گفت: امنیت اساس کار است و در این باره نیروی زمینی ارتش به موقع مسؤولیت‌هایی دارد.

وی شهید مدافع امنیت و حجاب مسلم جاویدی‌مهر را انسانی شریف، ولایی و ولایتمدار دانست و خاطرنشان کرد: این شهید جانباز عزیزی بود که سابقاً بخشی از بدن خود را تقدیم نظام و انقلاب کرده بود و امروز هم با احساس مسؤولیت برای حضور در چنین صحنه‌ای جان خود را تقدیم امنیت کرد.

گفتنی است در این بازدید امیر سرتیپ رضا آذریان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالشرق کشور و امیر سرتیپ دوم ستاد ضرغام مرادی فرمانده لشکر ۷۷ ثامن الائمه، فرمانده نیروی زمینی ارتش را همراهی کردند.

نظرات بینندگان